این TVR وعده داده شده 215 مایل در ساعت با تنها 440 اسب بخار


شانس دیدن یک TVR جدید بسیار اندک است زیرا احیای گریفیث هنوز بیش از شش سال از اولین نمایشش بدون نمایش باقی مانده است. زمانی که مارک خودروهای اسپورت بریتانیا هنوز وجود داشت، خودروهای جالبی می ساخت و این T440 R کمیاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. دستگاه دیفرانسیل عقب که یک نمونه ویژه و تنها نمونه باقی مانده است، اکنون به طور کامل بازسازی شده است و قابل استفاده است.

در قلب خودروی اسپرت منحنی مبتنی بر توسکانی، یک واحد شش سیلندر 4.4 لیتری تنفس طبیعی قرار داشت که قدرتی معادل 440 اسب بخار و تقریباً 400 پوند فوت (542 نیوتن متر) داشت. TVR حداکثر سرعت 215 مایل در ساعت (346 کیلومتر در ساعت) را اعلام کرد که معمولاً با خودروهای بسیار قدرتمندتر قابل دستیابی است. چطور ممکن بود؟ خوب، این خودرو تنها حدود 1050 کیلوگرم (2315 پوند) وزن داشت، بنابراین آن را تقریباً به وزن یک Miata ND تبدیل می کند.

برای کنترل وزن، بدنه کامل فیبر کربنی و مونوکوک کربنی با رول کیج یکپارچه داشت. خوب ، جرم بر حداکثر سرعت تأثیر نمی گذارد اما تأثیر منفی بر عملکرد شتاب دارد ، بنابراین برای رسیدن به حداکثر سرعت مورد نیاز به جاده بیشتری نیاز دارید.

بدنه براق همچنین کمک کرد زیرا مهندسان توانستند ضریب درگ را به 0.32 کاهش دهند، که برای یک خودروی قانونی جاده ای در اوایل دهه 2000 خیلی ضعیف نبود. دنده نیز نقش مهمی در حداکثر سرعت ایفا می کند و TVR گیربکس را به طور خاص برای این خودرو تغییر داده است.

Drivetribe این فرصت را داشت تا نگاهی دقیق به ماشین مطبوعاتی اصلی متعلق به TVR داشته باشد. جرمی کلارکسون همان ماشین را در سال 2002 برای ویدیوی بدون محدودیت خود که بر روی VHS و DVD منتشر شد رانندگی کرد. در ابتدا Tuscan R نامیده می شد، هدف این بود که مجوز FIA را برای ورود به مسابقات استقامت در کلاس GT1 دریافت کند. با این حال، به مسابقه نرسید.

Drew Wheeler Sports & Classics مدل کمتر شناخته شده TVR را برای فروش دارد و برای خودرویی که فاقد ABS و کنترل کشش است، 240000 پوند دریافت می کند، اگرچه دارای فرمان برقی است. با نرخ ارز فعلی، نزدیک به 306000 دلار است. می توان از برندی که هنوز هم موجود است، یک خودروی اسپورت رده بالا با برند جدید خریداری کرد. با این حال، همیشه چیز خاصی در مورد TVR ها وجود داشته است، و این T440 R با موتور تازه ساخته شده و یک اگزوز سفارشی، چیزهای زیادی برای آن وجود دارد.



منبع