باری از این فیلم خیره کننده 4K از فرمول 1 دهه شصت را دریافت کنید


چرا این فیلم ساخته شد؟ من سرنخی ندارم اما شاید بهترین قطعه از اوایل دهه شصت F1 را که تا به حال دیده ام را نشان می دهد. اگر اهل فرمول 1، اهل مسابقه، اهل سفر، یا از هر نظر نوستالژیک هستید، این فیلم 4K پیشرفته را مدیون یک ساعت هستید. معجزه است.

خلاصه داستان مستند (آیا طرحی وجود دارد؟) بر روی دسته ای از ملوانان متمرکز است که لباس های کرکرجک کوچک خود را پوشیده اند و در اطراف دریای مدیترانه گردش می کنند. البته، این گروه برای شرکت در جایزه بزرگ موناکو که در سال 1962 حدود 1000 برابر جذاب تر از سال 2024 به نظر می رسید، متوقف می شود.

موناکو، مکان، نفس گیر به نظر می رسد، اما این فیلم مسابقه است که نمایش را می دزدد. بخشی از فیلم در یک مسیر زنده گرفته شده است، در حالی که ماشین‌های فرمولا از گوشه‌های نمادین موناکو عبور می‌کنند، بنرهای صدها اسپانسر مختلف لیکور ایتالیایی روی این فیلم‌ها در یک لفاف بسیار شیک قرار گرفته‌اند.

خود مسابقه نیز با مناظری از نمادین ترین گوشه های موناکو که تا به حال ندیده اید، ثبت شده است. صدا پس از این واقعه دوبله شد، اما دیدن ماشین‌ها که سیستم تعلیق خود را کار می‌کنند، لذت بخش است.

فیلم قبل از مسابقه مکانیکی را نشان می دهد که شمع ها را با ابزارهای دستی تعویض می کند. او یک دکمه ی بسته و یک شلوار آبی روشن پوشیده است. این یک پیتستاپ غیرممکن رمانتیک و گاه به گاه است. می‌خواهم روی صندلی راحتی دراز بکشم و اجازه بدهم این فیلم پوستم را به رنگ برنزه‌ای طلایی تبدیل کند. این فقط یک کمال نوستالژیک است.

یک نکته جانبی کاملاً عالی: آن مکانیک در حال تعویض شمع های جرقه در پورشه 804 بود که توسط کسی جز دن گورنی آمریکایی رانندگی نمی شد. مانند بسیاری از کارکنان ما، گارنی یک قهرمان شخصی است و مسئول اولین و تنها پیروزی پورشه در فرمول 1 در همان سال (در شماره 30 804 در گرندپری فرانسه. گارنی امسال در موناکو سوم شد، اما DNF با یک تصادف).

بروس مک لارن (که گوینده آن را جک بارترام می نامد) در Cooper-Climax خود نقشی کوتاه دارد، ریچی گینتر آمریکایی نیز در BRM شماره 8. ما سبیل گراهام هیل را از نزدیک می بینیم (و راوی به اشتباه فراری او را ذکر می کند).

اگر اهل ماشین‌های مسابقه نیستید، هنوز هم ارزش دارد که یک پورشه 356 قرمز گیلاسی را با «پرنسس گریس» که شما خوانندگان باتجربه با نام گریس کلی ستاره ستاره هالیوود می‌شناسید (به «پنجره عقب» هیچکاک نگاهی بیندازید. ).

تعداد افراد بیشتری نیز مشاهده می‌شود: قهرمان شهر مونگاسکی، لوئیس شیرون، پرچم شروع مراسم را تکان می‌دهد. Chiron در دهه بیست مسابقه می داد و اکنون یک مدل بوگاتی دارد که نام او را بر روی خود دارد.

میتونستم ادامه بدم اما اگر زمان بیشتری را صرف این داستان کنم، ممکن است در انبوهی از نوستالژی خشنود غرق شوم و احتمالاً شغلم را از دست خواهم داد (سازمان امور مالیاتی W-2 را برای انبوه شربتی تشکیل نمی دهد).

لطفا فقط این ویدیو را تماشا کنید. این آخر هفته چیز بهتری نخواهید دید.



منبع