باورنکردنی است که با روشن کردن موتور خود با روغن کم می توانید چقدر اسب بخار پیدا کنید


در تلاش برای تولید نیروی بیشتر از موتور خود هستید؟ احتمالاً چیزهایی مانند ورودی هوا، القای اجباری، انژکتورها، بادامک ها و دیگر ارتقاءهای آشکار را در نظر دارید. اما یک راه ساده برای دستیابی به قدرت در زمانی که بسیاری از علاقه مندان به آن فکر نمی کنند وجود دارد: روغن.

باور کنید یا نه، ظرفیت روغن تاثیر زیادی بر قدرت موتور دارد. لیک اسپید جونیور از The روغن موتور گیک کانال یوتیوب به یک دینو موتور رفت تا دقیقاً نشان دهد که بر اساس میزان روغن موجود در کاروان چقدر می توان قدرت به دست آورد و از دست داد.

اسپید جونیور با بن استرادر ​​از دانشگاه EFI همکاری کرد تا بفهمد با اضافه شدن روغن بیشتر به موتور، قدرت و فشار روغن با هم تفاوت دارند. با استفاده از یک V-8 مبتنی بر Chevy LS، این دو با تنها پنج لیتر روغن در تابه شروع به کار می‌کنند – تقریباً به اندازه‌ای است که موتور بزرگ و تشنه را گرسنه نگه دارد.

این موتور قادر است در حین حرکت به سمت خط قرمز، 649 اسب بخار قدرت تولید کند، اما فشار روغن به طور خطرناکی پایین است. اسپید جونیور قبل از انجام یک حرکت دیگر دو کوارت به موتور اضافه می کند. این بار فشار روغن در سطح مطمئن تری قرار دارد، اما قدرت به 630 اسب بخار کاهش یافته است. نه یک باخت دیوانه کننده، اما نه هیچ چیز.

با اضافه شدن روغن بیشتر، اعداد شگفت‌انگیزتر می‌شوند. اسپید جونیور قبل از اینکه برای بار سوم موتور را روشن کند، دو کوارت دیگر به V-8 می زند (اکنون در مجموع 9 کوارت است). حداکثر 589 اسب بخار قدرت تولید می کند که 60 اسب بخار قدرت فوق العاده کمتری نسبت به عدد اصلی دارد. البته فشار روغن در تمام طول اجرا عالی است.

این آزمایش گواه قطعی مفهومی است که مسابقات باشگاهی و حرفه‌ای‌ها برای دهه‌ها از آن استفاده می‌کنند. استفاده از مقدار توصیه شده روغن، مطمئناً موتور شما را ایمن نگه می‌دارد، اما اگر به دنبال آخرین قدرت کمی هستید تا در یک مسابقه درگ یا در مسیر مستقیم جاده‌ای پیشی بگیرید، روغن کمتری می‌خواهید. روغن کمتر به معنای مایع کمتر برای کند کردن چرخش موتور و مقاومت کمتر برای قطعات داخلی است.

بدیهی است که عملکرد منفی روغن کمتر، خطر بیشتری برای موتور شما دارد. ترفند این است که دقیقاً مقدار روغن موتور شما برای کار کردن نیاز دارد و نه یک قطره بیشتر.



منبع