راههای مختلفی برای آماده کردن ماشین برای رنگآمیزی جدید وجود دارد. سنباده زدن رنگ موجود، همانند مدیا بلاست کردن بدنه، یک گزینه است. اما کاملترین و کاملترین راه برای اطمینان از پوشش کامل رنگ جدید این است که ماشین را تا فلز خالی کرده و با اسید آغشته کنید.
فرآیند غوطه ور شدن اسید دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. پس از جداسازی خودرو تا شاسی برهنه، توسط مجموعهای از طنابها آویزان میشود و در یک محفظه اسیدی فرو میرود، جایی که از نظر شیمیایی از هر چیزی که فلز نیست، اعم از رنگ، لاستیک، چسب یا پرکننده، پاک میشود.
3S Chemicals LLC از Nanty-Glo، پنسیلوانیا از یک فرآیند سه مرحلهای استفاده میکند تا اطمینان حاصل کند که هیچ چیزی قبل از رنگآمیزی ماشین باقی نمیماند. ابتدا ماشین را در یک چربیگیر قلیایی و پاککننده رنگ غوطهور میکنند تا باقیمانده و رنگ آن از بین برود. سپس، آن را وارد یک زنگ زدای ایمن برای مواد غذایی می کند تا هرگونه زنگ زدگی روی بدن را از بین ببرد و تنها فلز خوب و قابل استفاده باقی بماند. پس از آن، آن را در یک مایع بازدارنده زنگ غوطه ور می کنند تا اطمینان حاصل شود که بدنه در فاصله زمانی بین این فرآیند و زمانی که بدنه رنگ می شود زنگ نزند.
این دقیقه_دانگل کانال یوتیوب کل فرآیند را در یک پورشه 911 مدل 1972 نشان می دهد، و به ما نگاهی از درون به همه چیزهایی می دهد که ممکن است در هنگام اسیدپاشی یک ماشین به آن برخورد کنیم. این خودرو در اطراف لبههای آن بسیار خشن بود، با چندین لایه رنگ قدیمی، یک سوراخ وحشتناک به شکل بومرنگ در سقف، و مقداری زنگزدگی که در زیر فایبرگلاسی که صندلیهای عقب را شکل میدهد پنهان شده بود.
دیدن لایه های رنگ به سادگی با یک واشر فشاری که گاهی اوقات به صورت تکه های غول پیکر جدا می شوند، فوق العاده رضایت بخش است. چیزهایی مانند درزگیر و فایبرگلاس برای جدا شدن کامل نیاز به چندین فرو رفتن در اسید داشتند. با توجه به توضیحات ویدیو، کل فرآیند حدود شش هفته طول می کشد، زیرا 3S Chemicals از محصولات ایمن برای محیط زیست برای انجام این فرورفتگی ها استفاده می کند.