
بروزرسانی: 07 فروردین 1404
بدون راننده؟ مشکلی نیست این تویوتا سوپرا برای دریفت برنامه ریزی شده اند
تویوتا دریفت موفق دو سوپرای خودران پشت سر هم برای برخی از سری های مسابقه ای جدید تمرینی نیست. مؤسسه تحقیقاتی تویوتا و مهندسی استنفورد با آزمایش سیستم های جدید جلوگیری از تصادف که می تواند مهارت های یک دریفت گر حرفه ای را در خودروهای آینده برای کمک به رانندگان پس از لغزش و سرخوردن بهبود بخشد، برای ایمن تر کردن رانندگی کار می کنند.
این دو خودرو یکسان برنامه ریزی نشده بودند، اما هر سوپرا دارای رایانه و سنسورهایی برای کنترل فرمان، دریچه گاز و ترمزها بود. TRI ماشین اصلی را برای انجام دریفت در مسیر مورد نظر کدگذاری کرد در حالی که استنفورد ماشین تعقیب را برنامه ریزی کرد تا به صورت دینامیکی با وسیله نقلیه اصلی سازگار شود و بدون برخورد در کنار آن حرکت کند و کار کرد.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=8J_WiT-RD74[/embed]
آویناش بالاچاندران، نایب رئیس بخش رانندگی تعاملی انسانی TRI گفت: «این فناوری جدید می تواند دقیقاً به موقع از راننده محافظت کند و کنترل از دست دادن کنترل را مدیریت کند، درست همانطور که یک رانشگر متخصص انجام می دهد.
اکثر رانندگان مهارت لازم برای بازیابی ایمن ماشین در حال لغزش یا سر خوردن را ندارند. آنها اغلب فقط یک ثانیه برای واکنش صحیح دارند و داشتن یک سیستم خودمختار که می تواند وسیله نقلیه را از طریق دریفت کنترل کند، زیرا راننده کنترل را از دست می دهد، می تواند به نجات جان افراد کمک کند. محققان در حال حاضر از آموخته های خود در این پروژه برای ایجاد راه های جدیدی برای کنترل اتومبیل ها روی یخ استفاده می کنند.

تویوتا
خودروهای مدرن ایمن تر از همیشه هستند و فناوری دلیل بزرگی برای این امر است. وسایل نقلیه امروزی خودآگاه هستند و نسبت به دنیای اطراف خود واکنش نشان می دهند و می توانند قبل از اینکه راننده حتی از برخورد قریب الوقوع آگاه شود، مداخله کنند. اما آنها از کامل بودن فاصله دارند. خودروهای دریفت تویوتا و استنفورد به رفع این شکاف ها کمک می کنند، اما ما هنوز سال ها با دنیای پر از وسایل نقلیه خودران فاصله داریم.
منبع