به این کتابچه راهنمای فراری F430 با سرعت 192 مایل در ساعت در اتوبان گوش دهید



فراری F430 نقطه عطف مهمی در تاریخ فراری است، زیرا آخرین خودروی موتور وسط از برند معروف سوپراسپرت ایتالیایی بود که گیربکس دستی را از کارخانه ارائه کرد. در حالی که بیشتر F430 های Stick-Shift در گاراژهای کنترل آب و هوا ارزش بیشتری پیدا می کنند، حداقل یکی از آن ها وجود دارد که طبق برنامه مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال AutoTopNL اخیراً این شانس را پیدا کرده است که یک F430 مجهز به گیربکس دستی دروازه‌ای را در بخشی از اتوبان آلمان بدون محدودیت سرعت ببرد. با 483 اسب بخار قدرت از یک موتور 4.3 لیتری V8، هیچ کمبودی در سرعت وجود ندارد. راننده می تواند قبل از بلند کردن برای ترافیک به سرعت 310 کیلومتر در ساعت (192 مایل در ساعت) برسد. این تنها چند مایل در ساعت از حداکثر سرعت رسمی این خودرو یعنی 196 فاصله دارد.

حتی سردتر از اعداد روی داشبورد صداهایی که از محفظه موتور و کنسول وسط می آیند. با یک خط قرمز 8500 دور در دقیقه، موتور میل لنگ صفحه تخت در هر دنده فریاد می زند، و زمانی که زمان تعویض دنده به چرخ دنده بعدی فرا می رسد، وقتی راننده اهرم دنده را حرکت می دهد، با یک کلیک رضایت بخش مواجه می شویم.

فراری‌های موتور وسط جدید ممکن است سریع‌تر و پیشرفته‌تر از F430 باشند، اما به سختی می‌توانیم چیز دیگری را در این بخش پیدا کنیم که بهترین ترکیب از بازخورد، نویز و مدرنیته را ارائه دهد. احتمالاً به همین دلیل است که قیمت F430 های دستی در سال های اخیر افزایش یافته است. توصیه ما؟ اگر یکی دارید، آن را نگه دارید. چون چیز دیگری مثل آن پیدا نخواهید کرد.



منبع