“به من شهادت بده!” Mustang GTD Pushrods از طریق یک پنجره در کابین فریاد می زنند


زمانی که این خودرو در سال 2023 معرفی شد، فورد معامله بزرگی در مورد سیستم تعلیق عقب موستانگ GTD انجام داد. این به این دلیل است که این سیستم با هر چیزی که در تاریخ 60 ساله این خودرو در موستانگ استفاده شده است، متفاوت است. این یک راه‌اندازی نیمه‌فعال برای ماشین مسابقه‌ای موستانگ GT3 جدید است و فورد به آن افتخار می‌کند. این شرکت به قدری مفتخر است که به معنای واقعی کلمه در هر GTD تولیدی از طریق یک “پنجره تعلیق” که صندلی عقب معمولاً در آن قرار دارد، نمایش داده می شود.

پنجره پلی کربنیت است و دهانه آن تقریباً دو فوت است که برای دیدن فنرها و دمپرهای عظیم که به صورت افقی بین چرخ های عقب نصب شده اند کافی است. راه اندازی مسابقه ای از دو فنر در هر دمپر استفاده می کند که فورد می گوید که به GTD سواری راحت در خیابان می دهد. هنگامی که حالت مسیر درگیر است، یکی از فنرها به صورت هیدرولیکی فشرده می شود. این به طور موثر سرعت فنر را دو برابر می کند و در عین حال ارتفاع سواری را یک و نیم اینچ کاهش می دهد. نتیجه بهبود چسبندگی و هندلینگ از طریق تغییرات مکانیکی و راندمان آیرودینامیکی است.

ویدئویی که توسط فورد به اشتراک گذاشته شده است، فنرها و دمپرها را نشان می‌دهد که در حین دویدن GTD در اطراف یک پیست، به طور مداوم در حال حرکت هستند و به خریداران ایده می‌دهند که چه انتظاری دارند. این یک چشم انداز تمیز است که به ندرت در یک ماشین مسابقه می بینیم، هرگز اهمیتی به چیزی که برای استفاده در خیابان طراحی شده است نیست. تماشای همه چیز در عمل شگفت انگیز است. برای اینکه مجذوب سیستم تعلیق شوید، نیازی به مدرک مهندسی ندارید.

گرگ گودال، مهندس ارشد برنامه موستانگ GTD گفت: «ما هرگز چنین تعلیقی را روی موستانگ انجام نداده‌ایم. “برای دستیابی به اهداف تهاجمی زمان دوری که تعیین کرده ایم، ما به دنبال الهام گرفتن از ورزش های موتوری برای انجام کاری واقعا پیشرفته بودیم. این سیستم تعلیق پیشرفته و دمپرهای پیشرفته کلید تبدیل موستانگ به موستانگ GTD هستند.”

سیستم تعلیق عقب فورد موستانگ GTD
سیستم تعلیق عقب فورد موستانگ GTD
سیستم تعلیق عقب فورد موستانگ GTD

داشتن 800 اسب بخار بیشتر ضرری ندارد. رقم نهایی قدرت هنوز اعلام نشده است، اما V-8 سوپرشارژر این اسب‌ها را به یک گیربکس نصب شده در عقب می‌فرستد که برای توزیع وزن GTD تقریباً 50/50 طراحی شده است. فورد در ترکیب با سیستم تعلیق و کمبود متمایز راحتی موجودات، یک دور نوربرگ رینگ را زیر 7 دقیقه هدف قرار داده است. این امر باعث می‌شود موستانگ GTD سریع‌ترین خودروی تولیدی آمریکایی باشد که توانسته در مسیر 12.9 مایلی Nordschleife بپیماید و بهترین زمان Dodge Viper ACR را با 7:01.03 بهتر کند.

فورد در حال برنامه ریزی تولید دو ساله برای GTD است و هر سال تنها چند صد دستگاه را با قیمت تخمینی 325000 دلار می سازد. در مقابل، این شرکت بیش از 7500 برنامه کاربردی از افرادی که مایل به خرید هستند دارد.



منبع