ایالت های سراسر کشور در حال مبارزه با افزایش تصادفات هستند و نیوجرسی تنها کشوری نیست که به عنوان راهی برای دسترسی به رانندگان خلاق است. مطابق با پرسشگر فیلادلفیا، یوتا، دلاور، تنسی، پنسیلوانیا و دیگران همگی پیام های خلاقانه مشابهی را برای علائم هشدار دیجیتال خود منتشر کرده اند.
این بخش در ماه اکتبر شروع به ارسال پیام های خلاقانه کرد تا توجه رانندگان را در مورد اقدامات مختلف ایمنی جاده جلب کند. استفان شاپیرو، مدیر مطبوعاتی نیوجرسی DOT به The Philadelphia Inquirer گفت که FHWA به بخش دستور داده است که ارسال پیامهای ایمنی خلاقانه را متوقف کند. نمایندگان FHWA به این نشریه توضیح ندادند که چرا به ایالت گفته است متوقف شود. با این حال، آژانس فدرال گفت که از علائم آگاه است و با DOT تماس گرفت.
در یک توییت پیشگویانه ماه گذشته، نیوجرسی DOT از رانندگان خواست که از گرفتن عکس از علائم خلاقانه خودداری کنند. این آژانس در توییتی نوشت: «این بسیار خطرناک است و پیامی را که ما میخواهیم به خانه برگردانیم را شکست میدهد. این پست شامل یک میم از گربه ای بود که با ظاهری ناراضی پشت فرمان ماشین نشسته بود. میم تهدیدآمیز به رانندگان گفت که اگر متوقف نشوند، پیام های قدیمی برمی گردند. با این حال، دولت فدرال تصمیم گرفت وارد عمل شود.