به پنجره‌های پشتی Rad Pop-Out Rivian R2 نگاه کنید



Rivian یکی از جدیدترین خودروسازان حاضر در صحنه است و در حالی که فقط خودروهای برقی کاملاً مدرن می‌سازد، چشمی به آفرودهای گذشته دارد. یکی از جزئیات خاص در R2 کاملاً جدید 2026 ما را به خود مشغول کرده است: پنجره های یک چهارم عقب بازشو.

واضح است که این چیز جدیدی نیست. اتومبیل‌ها و کامیون‌های گذشته به‌طور معمول دارای پنجره‌های بازشوی عقب برای بهبود جریان هوا و کاهش فشار در داخل کابین بودند. داشتن در ماشین بدون تهویه مطبوع بسیار عالی است. اما مدتی است که چنین چیزی را در یک ماشین جدید دیده ایم.

RJ Scaringe، مدیرعامل Rivian در رویداد رونمایی R2 گفت: «ما کار زیادی برای ایجاد چیزی انجام دادیم که یک تجربه واقعاً در فضای باز ایجاد کند. شما همین الان دیدید که این پنجره‌های یک چهارم بیرون می‌آیند، و کاری که انجام می‌دهد این است که ما از فشار منفی پشت خودرو برای عبور هوای طبیعی استفاده می‌کنیم و این حس زیبای فضای باز را ایجاد می‌کند.»

R2 همچنین دارای شیشه عقب است که قدرت را به داخل درب عقب منتقل می کند. جیپ‌های فول سایز سال‌ها این ویژگی را داشتند، و همچنین به‌عنوان مشخصه تویوتا 4 رانر باقی مانده است، اما یک ویژگی عالی است. Scaringe می گوید که این حتی بیشتر احساس هوا را در داخل کابین افزایش می دهد. همچنین می تواند برای حمل وسایل طولانی تر عالی باشد. تصور اینکه یک یا دو تخته موج سواری از پشت R2 بیرون بیاید، آسان است.

همه اینها بسیار جذاب است. تکان دادن سرهای کوچک به گذشته در ماشینی که به سوی آینده پیش می رود.



منبع