بوش با پرداخت 25 میلیون دلار برای حل و فصل رسوایی انتشار گازهای گلخانه ای در کالیفرنیا موافقت کرد

بوش افزود: «بوش هنگامی که به فولکس واگن و فیات کرایسلر فناوری مورد نیاز برای دور زدن آزمایش‌های آلایندگی ایالتی و فدرال را ارائه داد، اعتماد مصرف‌کنندگان را نقض کرد. اقدامات بوش یکی از بزرگترین جنایات زیست محیطی زمان ما را تسهیل کرد و امروز آنها در حال پرداخت هزینه هستند.

چندین سال پیش، بوش ادعا شد که نرم‌افزار تقلب در انتشار گازهای گلخانه‌ای را ایجاد کرده است که فقط برای اهداف آزمایشی توسعه داده شده است. با این حال، گروه فولکس واگن در نهایت تصمیم گرفت از آن در خودروهای تولیدی تحت برندهای خود VW، Audi، Skoda و SEAT استفاده کند، علی‌رغم اینکه بوش به شرکت گفته بود که به اصطلاح «دستگاه شکست» غیرقانونی است. در مجموع، بیش از 11 میلیون خودرو با نرم افزاری تحویل داده شد که آلایندگی موتور را در طول آزمایشات تغییر می دهد.

بوش به نقل از بونتا گفت: ظاهراً بوش با ارائه خدمات برنامه نویسی یا کالیبراسیون سخت افزاری، نرم افزاری و نرم افزاری به فولکس واگن و فیات کرایسلر در حالی که می دانست یا باید می دانست که این خودروسازان قوانین حفاظت از محیط زیست و مصرف کننده را نقض می کنند، در این رسوایی شرکت کرده است. اخبار خودرو. این شرکت به نوبه خود اعلام کرد که “نه اعتبار ادعاهای مطرح شده را تایید می کند و نه هیچ گونه مسئولیتی را قبول می کند.”

در تسویه حساب های قبلی، بوش با پرداخت بیش از 400 میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای مختلف در مورد رسوایی دیزل موافقت کرد. فولکس واگن به نوبه خود مجبور شد بیش از 30 میلیارد دلار را برای جریمه ها و جریمه های مختلف و همچنین خرید خودرو هزینه کند. Fiat Chrysler Automobiles که اکنون بخشی از گروه Stellantis است، با پرداخت 300 میلیون دلار در دادگاه موافقت کرد و همچنین 311 میلیون دلار جریمه مدنی و 183 میلیون دلار غرامت به مشتریان پرداخت کرد.



منبع بوش، یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات خودرو در جهان، با پرداخت 25 میلیون دلار به منظور حل و فصل مشارکت این شرکت در رسوایی جهانی آلایندگی دیزل موافقت کرده است. این توافق توسط راب بونتا، دادستان کل ایالت کالیفرنیا تأیید شد، که اوایل این هفته گفت که بوش موافقت کرده است که تحقیقات ایالت در مورد این شرکت را حل کند. توافق همچنان منوط به تایید دادگاه است.