بوگاتی از ساعت سازهای سوئیسی برای خوشه ابزار Tourbillon استفاده کرد


بوگاتی Tourbillon را با “حس بی زمانی مکانیکی” طراحی کرد و این در کابین بیشتر مشهود است. در یک نگاه بسیار شبیه به Chiron به نظر می رسد، با یک گلدسته مرکزی شامل کنترل های مختلف و یک فرمان درشت، اما یک مرکز جدید وجود دارد – خوشه ابزار پیچیده که با تخصص ساعت سازان سوئیسی طراحی و ساخته شده است.

قطعه تیتانیوم تنها 1.5 پوند وزن دارد و شامل بیش از 600 قطعه و جواهرات ظریف مانند یاقوت و یاقوت کبود است. این سازه با تلورانس های 5 تا 50 میکرون یا 0.0002 تا 0.002 اینچ ساخته شده است و قسمت پشتی نیز به همان اندازه ظریف است و یک مهاربند از صفحه مرکزی پشتیبانی می کند.

صفحه مرکزی دارای نشانگر سرعت و دور در دقیقه است و یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک در پایین برای انتخاب سرعت و دنده دارد. دو صفحه مانند عقربه های ساعت حرکت می کنند. در سمت چپ گیج های دما، سوخت و باتری قرار دارند. صفحه سمت راست حاوی نشانگر قدرت موتور 1800 اسب بخاری 8.3 لیتری هیبریدی V-16 این خودرو است.

بوگاتی با طراحی فرمان با یک هاب ثابت اطمینان می دهد که راننده همیشه می تواند گیج ها را ببیند. پره های بالا و پایین چرخ در پشت دسته ابزار امتداد یافته و نمای کاملاً بدون مانعی از قطعه باقی می ماند.

بوگاتی Tourbillon داخلی

بوگاتی می خواست کابینی بسازد که تا 100 سال بعد همچنان ظاهر خوبی داشته باشد. آیا آن را به انجام رساند؟ خوشه ابزار یک اثر هنری است و صفحه نمایش مرکزی مخفی که از بالای داشبورد بیرون می‌آید باید به جلوگیری از قدیمی بودن فضای داخلی کمک کند و در عین حال حس آنالوگ را که میت ریماک، مدیرعامل بوگاتی می‌گوید خریداران سوپراسپرت‌ها شروع به ترجیح می‌کنند، در بر بگیرد.

تحویل Tourbillon تا سال 2026 آغاز نخواهد شد و این خودروساز تنها 250 نمونه تولید می کند.





منبع