بوگاتی بعدی شما می تواند با جایگاه سوخت خود در خانه بیاید


هنگامی که مشتریان شما میلیون‌ها دلار برای خرید یک هایپرکار دارند، زمانی که نوبت به پرداخت هزینه از خریداران برای ویژگی‌های اختیاری می‌شود، آسمان محدود است. میت ریماک، مدیر عامل بوگاتی ریماک، ایده ی وحشیانه ای برای بسته بندی جایگاه سوخت با خرید یک خودرو دارد. نابغه پشت ابرخودروهای برقی Nevera و Concept One این موضوع را رد نمی کند که این امکان را برای مالکان فراهم کند که خودروهای موتور احتراقی خود را از خانه پر کنند.

این کارآفرین 36 ساله کروات معتقد است که ICE هنوز آینده طولانی دارد. شاید نه با سوخت های فسیلی، زیرا او پیشنهاد می کند که این ایستگاه ها می توانند در عوض با سوخت مصنوعی پر شوند. صحبت کردن در فایننشال تایمز ریماک در مورد آینده اجلاس اتومبیل در لندن، دیدگاه خود را به اشتراک گذاشت: “شما حتی می توانید با استفاده از سوخت های مصنوعی، چند پمپ بنزین زیبای بوگاتی برای خانه های صاحبان آنها بسازید.”

تعجب آور نیست که رئیس این شرکت موضوع سوخت های مصنوعی را مطرح کرد. پورشه که 45 درصد از سهام بوگاتی ریماک را در اختیار دارد، از دسامبر 2022 در یک کارخانه آزمایشی در شیلی eFuel می‌سازد. این سوخت از آب و دی‌اکسید کربن با انرژی باد تولید می‌شود و به موتور احتراق داخلی این امکان را می‌دهد تا عملکردی تقریباً بدون CO2 داشته باشد.

هدف این کارخانه تولید حدود 14.5 میلیون گالن در سال تا اواسط دهه و افزایش تولید به 145 میلیون گالن تا سال 2027 است. ماشین های امروز در جاده ها با این حال، شما باید از جایی شروع کنید، درست است؟

ریماک به اتصال پورشه اشاره ای نکرد، اما قرار دادن eFuel در یک بوگاتی چند سال دیگر چندان ایده عجیبی نخواهد بود. به هر حال، این خودروها در تعداد محدودی ساخته می شوند (450 ویرون و 500 شیرون) و صاحبان آنها به سختی آنها را رانندگی می کنند، بنابراین تقاضا آنقدر زیاد نخواهد بود.

در یک یادداشت مرتبط، هایپرکار بعدی بوگاتی در 20 ژوئن به نمایش در خواهد آمد و به عنوان یک مدل کاملاً جدید تبلیغ می شود. ریماک گفت که هیچ قطعه ای از Nevera یا Chiron منتقل نشده است. او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که یک طراحی بیرونی تکامل یافته همراه با “چند چیزهای دیوانه کننده” در داخل خواهد داشت که کیفیت آن افزایش می یابد.

قطعه مقاومت قطعاً موتور V-16 جدید خواهد بود که در تصویر بالا نشان داده شده است. این نیروگاه تنفس طبیعی نزدیک به 40 اینچ است. ریماک گفت این یک موتور کاملاً جدید است که بوگاتی قصد دارد “برای مدتی” از آن استفاده کند. عمر آن احتمالاً از سال 2035 فراتر خواهد رفت، زمانی که اتحادیه اروپا ممنوعیت فروش خودروهای جدیدی که دارای آلاینده های مضر هستند آغاز شود، مشروط بر اینکه این امر همچنان ادامه داشته باشد. معافیت برای خودروهایی که با سوخت مصنوعی کار می کنند، به دنبال فشارهای آلمان در نظر گرفته شده است.

این امر برندهای نخبه را برای افراد فوق ثروتمند تشویق می کند تا به سرمایه گذاری در موتورهای احتراقی ادامه دهند. خود میت ریماک گفت که Nevera الکتریکی هنوز فروخته نشده است زیرا مشتریان سطح بالا معمولاً برق ICE را ترجیح می دهند. استون مارتین اخیراً یک توربو دوقلو V-12 جدید با 824 اسب بخار قدرت و 738 پوند فوت معرفی کرد، بنابراین می توان گفت که موتورهای معمولی و با حجم زیاد به این زودی ها از بین نمی روند.



منبع