بی‌ام‌و متعهد به بخش‌های ابتدایی و خودروهای کامپکت باقی می‌ماند

با این حال، ساخت وسایل نقلیه الکتریکی کوچکتر با چالش هایی همراه است. میزان بردی که یک خودروی برقی ارائه می‌دهد هنوز برای بسیاری از مشتریان مهم است زیرا زیرساخت شارژ در بسیاری از مناطق وجود ندارد. خودروهای کوچکتر فضای کمی برای باتری‌های بزرگ و سنگین دارند و پیچیدگی‌های طراحی و بسته‌بندی را بیشتر می‌کنند. با کارآمدتر شدن باتری ها (کوچکتر، متراکم تر و سبک تر شدن باتری ها) و بهبود وضعیت شارژ، طراحی و ساخت مدل های برقی و وسایل نقلیه جمع و جور پایین تر آسان تر می شود.



منبع

این با رویکرد مرسدس بنز متفاوت است، که در اوایل سال جاری اعلام کرد که 75 درصد از سرمایه گذاری خود را بر روی وسایل نقلیه بزرگتر و گران تر متمرکز خواهد کرد. رقیب آلمانی BMW به طور کامل بخش پایین بازار و خودروهای کامپکت را رها نمی کند، اما پس از اینکه خودروساز اعتراف کرد که ممکن است با استراتژی خودروهای جمع و جور خود بیش از حد جاه طلب بوده باشد، عقب نشینی می کند.

خودروسازان در حال تلاش برای ساخت خودروهای الکتریکی در آینده هستند. این انتقال در حال حاضر در حال انجام است و برنامه های مختلفی برای تکمیل آن در حال ظهور است. ب ام و اخیراً گفته است که حرکت آن به سمت خودروهای الکتریکی باعث نمی شود که «بخش پایین بازار» را رها کند.

در حالی که ب ام و هیچ برنامه ای برای کنار گذاشتن بخش پایین بازار با خودروهای برقی خود ندارد، تشدید مقررات آلایندگی می تواند مدل های کوچکتر و گازسوز را از بین ببرد. گزارشی از اوایل سال جاری نشان داد که مدل‌های BMW که بر روی معماری UKL سوار می‌شوند نمی‌توانند به راحتی پیشرانه‌های هیبریدی جدیدی را که خودروسازان برای کاهش آلایندگی و بهبود کارایی از آن استفاده می‌کنند، در خود جای دهند.

مرسدس قصد دارد خط تولید پایه خود را از هفت مدل به چهار مدل کاهش دهد و قبلاً تصمیم گرفته است کلاس A را در بازار ایالات متحده حذف کند. این شرکت قصد دارد خط تولید خود را به سه دسته تقسیم کند: لاکچری ورودی، لوکس اصلی و لوکس برتر. اولین مدل الکتریکی در بخش اینتری لوکس در سال 2024 عرضه خواهد شد و بر روی پلت فرم اختصاصی MMA این شرکت سوار خواهد شد.

الیور زیپس، مدیرعامل BMW این اظهارات را در یک رویداد تامین کنندگان خودرو بوش بیان کرد. رویترز گزارش شده است. به گفته رئیس این برند که اضافه کرد این بخش “هسته اصلی کسب و کار شما در آینده خواهد بود.”