بی‌ام‌و نسبت به قانون سوخت مصنوعی «جعلی» هشدار داد


در سال 2022، اتحادیه اروپا برنامه‌های خود را برای ممنوعیت عملاً فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی از سال 2035 نهایی کرد. با این حال، این برنامه‌ها در نهایت نهایی نبودند زیرا آلمان و سایر اعضای اتحادیه اروپا با صنایع بزرگ خودروسازی، قانون‌گذاران را تحت فشار قرار دادند تا قانون را کاهش دهند. با استفاده از سوخت های مصنوعی عمر ICE را افزایش دهید. این اتفاق در سال 2023 رخ داد.

اکنون، الیور زیپس، مدیرعامل بی‌ام‌و هشداری صادر می‌کند. حتی اگر فروش خودروهای جدید با سوخت الکترونیکی در اواسط دهه آینده مجاز باشد، نتیجه ممکن است یکسان باشد. عملا ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی از آنجایی که بسیاری از بازیگران اصلی خودرو در اروپا مستقر هستند، این امر پیامدهای زیادی در سراسر جهان خواهد داشت.

در حال حاضر نشانه های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا در حال تلاش برای راه حلی ساختگی است که در آن ممنوعیت موتورهای احتراقی صرفاً با باز کردن ظاهراً به سمت سوخت های الکترونیکی کاهش می یابد. سوخت و استفاده از آنها را عملی می کند، این ممنوعیت عمدی موتورهای احتراقی از درب پشتی خواهد بود.”

برخلاف اکثر رقبای خود، BMW در تعیین تاریخ قطعی برای موتورهای احتراقی مردد بوده است. در حالی که رقبای اصلی مرسدس و آئودی اخیراً اهداف خود را برای خودروهای الکتریکی کاهش داده اند، این خودروساز مستقر در مونیخ اصرار دارد که مرگ ICE نباید اجباری شود. در طی یک کنفرانس تلفنی پس از انتشار گزارش نیمه‌ساله شرکت، Zipse گفت: ما همچنان معتقدیم که ممنوعیت قطعی فناوری احتراق اشتباه است.

این بیانیه از سوی شرکتی می آید که در واقع خودروهای برقی بیشتری را نسبت به قبل می فروشد. در شش ماه اول سال، خودروهای کاملاً الکتریکی گروه BMW 15.7 درصد از کل تحویل را به خود اختصاص دادند. این نسبت از سهم 12.6 درصدی EV که در مدت مشابه سال 2023 به دست آمده بود، افزایش یافته است. تحویل خودروهای بی ام و، مینی و رولزرویس بدون آلایندگی تا ژوئن 24.6 درصد افزایش یافت و به 190614 دستگاه رسید.

Zipse معتقد است که رگولاتورها نباید در از بین رفتن موتور احتراقی عجله کنند. در عوض، او استدلال می کند که اتحادیه اروپا باید در اسرع وقت پذیرش سوخت های کم CO2 را تشویق کند. نه فقط برای خودروهای تازه ساخت بلکه برای ناوگان موجود. رئیس BMW اشاره می کند که بیش از 250 میلیون خودرو در 27 کشور اتحادیه اروپا وجود دارد.

تاثیرگذارترین کمک‌ها به حفاظت از آب و هوا، آن‌هایی هستند که امروز می‌توانیم انجام دهیم: به عبارت دیگر، هر تن دی‌اکسید کربنی که می‌توانیم امروز – نه زمانی در آینده – ذخیره کنیم، مهم است. این همچنین مستلزم تقاضا و ترویج استفاده از سوخت‌های کم CO2 مانند e-fuels، E25 یا HVO100 – با بیشترین سرعت و تا حد امکان.

اگر با دو نوع سوخت ذکر شده آشنا نیستید، E25 حاوی 25 درصد اتانول و 75 درصد بنزین است. در مورد HVO100، این روغن گیاهی بدون فسیل است که از منابع کاملاً تجدیدپذیر مانند روغن پخت و پز تولید می شود. شریک هیدروژنی BMW، تویوتا، لندکروزر و هایلوکس را در اروپای غربی با موتورهای دیزلی سازگار با HVO100 می فروشد. تویوتا ادعا می کند که اگر سوخت از روغن پخت و پز استفاده شده باشد، انتشار CO2 تا 90 درصد کمتر از دیزل معمولی است.

همانطور که BMW از موتورهای احتراقی دفاع می کند، پیش بینی می کند که ظهور خودروهای الکتریکی در سال های آینده ادامه یابد. هنوز هم معتقد است که خودروهای صرفاً الکتریکی تا پایان دهه حداقل نیمی از فروش سالانه آن را به خود اختصاص خواهند داد. برندهای Mini و Rolls-Royce گروه BMW متعهد شده اند که در آن زمان کاملاً برقی شوند و تنها برند اصلی BMW با خودروهای ICE در خط تولید خود باقی بماند.

چند ماه پیش، ب ام و یک میلیونمین خودروی برقی خود را فروخت، حدود 11 سال پس از آن که هاچ بک عجیب و غریب i3 روند خودروهای برقی را در باواریا آغاز کرد. باقی مانده این دهه بسیار شلوغ خواهد بود زیرا حداقل شش مدل مبتنی بر Neue Klasse قرار است تا سال 2028 به فروش برسند. علاوه بر این، گزارش ها حاکی از وجود شاسی بلندهای الکتریکی iX5، iX6 و iX7 خواهند بود که از همان معماری CLAR استفاده می شود. توسط لوکسوبارج های بنزینی/دیزلی.



منبع