بیش از 7500 نفر برای خرید فورد موستانگ GTD 325000 دلاری درخواست دادند.


فورد موستانگ GTD با قیمت تخمینی 325000 دلار، گران ترین موستانگ در تاریخ 60 ساله خود است. این برچسب قیمت، طرف‌های علاقه‌مند را از اقدام برای دریافت آن منصرف نمی‌کند. فورد اعلام کرد که در طول 37 روزی که برای ایالات متحده و کانادا باز بود، بیش از 7500 درخواست دریافت کرده است. اکنون، نوبت اروپاست – از چند جهت.

برنامه ها در ماه ژوئن در سراسر حوضچه باز می شوند، همزمان با اولین حضور اروپایی این خودرو در 24 ساعت لمان. فورد همچنین فاش کرد که یک دور رسمی زمان بندی شده نوربرگ رینگ در مقطعی در سه ماهه چهارم سال جاری اتفاق خواهد افتاد. هدف شرکت برای زمان زیر هفت دقیقه است. اگر این اتفاق بیفتد، این خودرو جایگزین Dodge Viper ACR به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی آمریکایی در حلقه بدنام Nordschleife خواهد شد. اما هنوز آزمایشی وجود دارد که باید بین این زمان و آن زمان انجام شود.

گرگ گودال، مهندس ارشد برنامه موستانگ GTD گفت: “ما موستانگ GTD را در آمریکای شمالی به طور گسترده آزمایش کرده ایم، از جمله دورهای در راه آهن بین المللی Sebring و Raceway بین المللی ویرجینیا.” در کمتر از هفت دقیقه پیست نوربرگ رینگ را طی کنید. حرکت به جاده های اروپایی و جلسات تست اختصاصی در نوربرگ رینگ گام بعدی است، پیش از اجرای زمان بندی شده در اواخر سال جاری.

شایان ذکر است که بیش از 7500 برنامه کاربردی بسیار فراتر از برنامه فورد برای تولید GTD است. این شرکت محدوده تولید 300 تا 700 دستگاه در سال را در برنامه GTD فهرست می‌کند، و در حال حاضر، فقط برای سال‌های 2025 و 2026 ساخته می‌شود. حتی هنوز در اروپا شروع نشده است. متقاضیان بیشتری از مکزیک و خاورمیانه نیز خواهند آمد.

چه کسی برای خرید یک موستانگ 325000 دلاری صف می کشد؟ به گفته فورد، پیوندهای محکمی با حوزه موتوراسپورت وجود دارد. حدود 20 درصد از متقاضیان به نوعی با مسابقه ارتباط دارند، اما عجیب است که از هر چهار نفر فقط یک نفر موستانگ دارد.

با بیش از 800 اسب بخار قدرت، سیستم تعلیق برگرفته از GT3 و گیربکس نصب شده در عقب برای توزیع وزن تقریباً 50/50، هرگز موستانگ دیگری مانند GTD وجود نداشته است. جالب است که ببینیم در نهایت چه تعداد درخواست دریافت می شود و آیا فورد برنامه های تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای بالا تغییر می دهد یا خیر.



منبع