بی ام و می گوید فروش خودروهای ICE به اوج خود رسیده است اما گیربکس دستی باقی مانده است


در جریان یک میزگرد رسانه ای اخیر، والتر مرتل، مدیر مالی BMW، تغییر قابل توجهی در پویایی فروش این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت که از نقطه اوج فروش خودروهای موتور احتراقی فراتر رفته است. مرتل تاکید کرد که خودروهای برقی در حال حاضر بیشترین رشد فروش این برند را هدایت می کنند.

به گفته مرتل، پیش‌بینی می‌شود روند فروش خودروهای احتراقی ادامه داشته باشد و به تدریج کاهش یابد. او این روند را ناشی از مقررات زیست محیطی قریب الوقوع برای محدود کردن فروش خودروهای سنتی دانست. با در نظر گرفتن مهلت‌های قانونی در مناطقی از چین و اتحادیه اروپا تا برخی از ایالت‌های ایالات متحده، خودروسازان با فشار فزاینده‌ای برای تسریع توسعه و تولید خودروهای الکتریکی مواجه هستند.

بی‌ام‌و در پاسخ به این چالش‌ها، ۱۵ درصد سهم فروش تمام الکتریکی را در سال گذشته به دست آورد. حتی جالب‌تر اینکه i4 M50 برای دومین سال متوالی پرفروش‌ترین محصول BMW M بود. این شرکت به طور بلندپروازانه قصد دارد تا سال 2026 سهم 33 درصدی را هدف قرار دهد و از شش مدل جدید تحت خط تولید Neue Klasse EV خود رونمایی کند. اولین موردی که در سال 2025 وارد بازار می شود، یک شاسی بلند الکتریکی در اندازه X3 باشد.

با این حال، مرتل اذعان کرد که حاشیه سود BMW برای موتورهای احتراقی و خودروهای تمام الکتریکی حداقل تا سال 2026 با یکدیگر هماهنگ نخواهد شد. او به هزینه های بالاتر مربوط به استفاده از فناوری های جدید باتری در مدل های بعدی اشاره کرد.

با وجود تغییر به سمت تحرک الکتریکی، BMW همچنان متعهد به فروش وسایل نقلیه با گیربکس دستی است. این شرکت تایید کرده است که M2، M3 و M4 به ارائه گیربکس های دستی، حداقل برای نسل فعلی خودروها ادامه خواهند داد. وقتی در مورد درصد فروش گیربکس دستی سوال شد، BMW گفت تخت گاز که 15 تا 20 درصد مدل های M3 و M4 با گیربکس های سه پدالی و حتی بیشتر برای M2 فروخته می شدند.



منبع

Link. ארכיון ריהוט לבית צ'יק צ'אק שופ. دسته.