بی ام و وعده 30 درصد برد بیشتر با سلول های باتری گرد جدید را می دهد

برای اطمینان از تولید باتری‌های مورد نیاز برای خودروهای مبتنی بر Neue Klasse، BMW کارخانه‌های باتری جدیدی را در اروپا و چین با ظرفیت کل سالانه پیش‌بینی شده تا 20 گیگاوات ساعت افتتاح خواهد کرد. دو کارخانه سلولی دیگر در آمریکای شمالی ساخته خواهد شد اما هنوز هیچ شریکی نامزد نشده است.

5 عکس ها



منبع

با نگاهی عمیق‌تر به طراحی سلول‌های باتری جدید، این شرکت می‌گوید که قطر آن‌ها 46 میلی‌متر و دو ارتفاع مختلف بسته به کاربردشان خواهد بود. شیمی سلول شامل مقدار نیکل بیشتری در سمت کاتد می شود، در حالی که محتوای کبالت کاهش می یابد. در سمت آند، به نوبه خود، محتوای سیلیکون افزایش می یابد و این شیمی جدید منجر به بیش از 20 درصد چگالی انرژی حجمی بالاتر می شود.

ب ام و مشغول کار بر روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از اواسط دهه عرضه خواهند شد. بخشی از آنچه که خودروساز آن را Neue Klasse (کلاس جدید) می نامد – پلت فرم جدید و خانواده فناوری های جدید – باتری های جدیدی هستند که تا 30 درصد برد بیشتری را در مقایسه با مدل های امروزی BMW ارائه می دهند. ما در یک دقیقه در مورد اعداد صحبت خواهیم کرد، اما ابتدا، بیایید فناوری باتری جدید این شرکت را ببینیم.

برای Neue Klasse، BMW نسل ششم فناوری های محرک الکتریکی خود را معرفی می کند که از باتری های جدید استفاده می کند. سازنده باواریایی قالب سلولی و شیمی سلولی باتری های خود را به طور اساسی دوباره طراحی خواهد کرد و به سلول های گرد که مخصوصا برای استفاده در وسایل نقلیه بر اساس معماری Neue Klasse طراحی شده اند تغییر خواهد کرد. این سلول‌های گرد جدید جایگزین سلول‌های منشوری می‌شوند که BMW در حال حاضر از آن استفاده می‌کند.