بی ام و M5 جدید 5368 پوند وزن دارد و ما نگران هستیم


چه در مورد سدان ها، کوپه ها، هاچ بک ها یا SUV ها صحبت کنیم، داستان همیشه یکسان است. هر زمان که یک خودروی جدید عرضه می شود، بزرگتر و سنگین تر از مدل قبلی خود است. اگر خوش شانس باشیم، خودروساز به اسب بخار و گشتاور اضافه می کند تا چاقی افسار گسیخته را تا حدی جبران کند. بی‌ام‌و M5 جدید با این شرایط مطابقت دارد، به شرطی که گزارش جدید یک منبع معتبر BMW دقیق باشد.

آ پست بیمر یکی از اعضای انجمن با سابقه خوب در درست کردن کارها در مورد BMW های آینده، برخی از مشخصات فنی آبدار را به اشتراک گذاشته است. این سوپر سدان با کد G90، ساختار هیبریدی V8 پلاگین را از XM جنجالی به ارث خواهد برد. برای این کاربرد جدید، مهندسان بایرن ظاهراً پیشرانه برقی را به 718 اسب بخار می‌رسانند. گفته می شود که موتور بنزینی 4.4 لیتری توئین توربو برای 577 اسب بخار و 750 نیوتن متر (553 پوند فوت) خوب است در حالی که موتور الکتریکی آن 194 اسب بخار و 280 نیوتن متر (207 پوند فوت) قدرت دارد.

هر چقدر هم که خروجی ترکیبی قابل توجه باشد، یک قطعه اطلاعات لو رفته ما را نگران کرده است. گفته می شود که BMW M5 جدید 2435 کیلوگرم (5368 پوند) وزن دارد. مطمئناً این نمی تواند درست باشد؟ خوب، فقط ممکن است. پورشه پانامرا توربو E-Hybrid جدید دقیقاً همان وزن محدود را دارد اگر به رقم DIN آلمانی نگاه کنیم که راننده را در نظر می گیرد. به شرطی که این رقم دقیق باشد، به این معنی است که M5 جدید 453 کیلوگرم (998 پوند) از مدل قبلی خود، F90 سنگین‌تر است.

چرا BMW فقط از V8 به تنهایی استفاده نکرد و آن را یک روز نامید؟ به هر حال، این امر با اجتناب از بیت‌های ترکیبی آن را بسیار سبک‌تر می‌کرد. این احتمالاً مربوط به مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای است، به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا. یک M5 که صرفاً با موتور احتراق داخلی کار می‌کند، می‌توانست بیش از حد گازسوز باشد.

با این حال، یک راه‌اندازی هیبریدی پلاگین زمانی مؤثر است که مالک به طور منظم باتری را شارژ کند. در غیر این صورت، شما فقط آن وزن اضافی را بدون هیچ هزینه ای حمل می کنید و به طور موثر مصرف سوخت را در مقایسه با خودروی مشابه مجهز به تنظیمات ICE خالص افزایش می دهید. در مورد باتری، گفته می شود که نسل بعدی M5 از بسته لیتیوم یونی با محتوای انرژی قابل استفاده 18.6 کیلووات ساعت استفاده می کند. این مقدار کمتر از 25.7 کیلووات ساعت آب میوه موجود در XM خواهد بود.

وزن شایعه شده M5 مایه نگرانی است اما با دیدن نیمه پر لیوان، این سدان همچنان 606 پوند (275 کیلوگرم) سبکتر از XM خواهد بود. خودی در مورد نسخه سدان صحبت می کند، اما بیایید در نظر داشته باشیم که یک واگن نیز وجود خواهد داشت. M5 Touring با نام رمز G99 احتمالاً سنگین‌تر است زیرا واگن‌ها معمولاً کمی بیشتر از همتایان سدان خود وزن دارند.

می توان پیش بینی کرد که نسل هفتم M5 خودروی بزرگی خواهد بود. این گزارش ادعا می‌کند که 1.4 اینچ (36 میلی‌متر) طولانی‌تر و 2.7 اینچ (70 میلی‌متر) پهن‌تر از سدان سری 5 معمولی خواهد بود. با انجام محاسبات، انتظار داشته باشید که سالن با کارایی بالا به طول 200.6 اینچ (5096 میلی متر) و عرض 77.5 اینچ (1970 میلی متر) کشیده شود. ب ام و به دلیل اصلاح هندسه تعلیق، فاصله بین دو محور را کمی افزایش می دهد، بنابراین فاصله بین محورها از 117.9 اینچ (2995 میلی متر) فراتر خواهد رفت.

همان خودی BMW ادعا می کند که چرخ های 20 اینچی در محور جلو با لاستیک های 285/40/20 نصب می شوند در حالی که در عقب چرخ های 21 اینچی با لاستیک های 295/35/21 قرار می گیرند. او همچنین ادعا می کند که به روز رسانی که قرار است در اوایل سال 2027 ارائه شود، پانورامیک ویژن را به ارمغان می آورد، که اصطلاحات تخصصی بازاریابی برای نمایشگر هدآپ جدید به پهنای داشبورد است. HUD سال آینده در اولین خودروی برقی مبتنی بر Neue Klasse نمایش داده خواهد شد.

ظاهراً قرار است M5 سدان در جولای امسال وارد تولید شود و پس از آن در نوامبر تولید واگن شود. بی‌ام‌و قصد دارد نسخه سالون را تا فوریه 2031 تولید کند. منطق به ما می‌گوید اولین نمایش جهانی در چند ماه آینده اتفاق می‌افتد، اما ما احتمالاً ابتدا فقط سدان را خواهیم دید و مدل سقف بلند آن اواخر سال عرضه می‌شود.



منبع