برای قدرت موتور، وودراف گفت که 2JZ 500 اسب را با استفاده از گاز پمپ به چرخ ها می فرستد.
در حالی که این ممکن است اولین GR86 با موتور 2JZ در آمریکای شمالی باشد، اما اولین در جهان نیست. در واقع، وودراف اعتراف کرد که از دایگو سایتو الهام گرفته است، کسی که دو ماشین دریفت در ژاپن با همان تنظیمات ساخت. هر دوی ساختهای Saito با کیتهای هوانوردی Pandem توسط Tra-Kyoto عرضه میشوند که وودراف نیز برای ساخت خود از آنها الهام گرفته است.
موتور 2JZ-GE نسبتاً موجود است و وودراف کار سختی برای نصب آن در داخل محفظه موتور نداشت. تنظیماتی برای گیربکس مورد نیاز بود، اما او گفت که اتاق تکان دادن کافی وجود دارد. در مورد گیربکس، او از گیربکس دستی سری W تویوتا از مارک IV سوپرا استفاده می کند.
پس این تویوتا GR86 چقدر جدید بود؟ خوب، فقط چهار مایل از کارخانه فاصله داشت. به گفته مالک، جف وودراف، او برای پیدا کردن GR86 خاص برای پروژه جدید خود مشکل داشت. پس از پیدا کردن یکی، او به طور خاص به فروشندگان دستور داد که ماشین را دور نزنند. در واقع هنگام برداشتن ماشین سوراخ برای پلاک نداشت.
اکثر تعویض موتورهایی که با آنها روبرو شده ایم شامل یک ماشین قدیمی یا یک ماشین نسبتاً مستعمل می شود، سپس پیوند قلب با موتور قوی تر انجام می شود. اما این یکی متفاوت است – یک تویوتا GR86 کاملاً جدید با موتور 2JZ، که با حسن نیت ارائه میشود لری چن در یوتیوب.
پس از بردن GR86 به خانه، وودراف بلافاصله موتور باکسر 2.4 لیتری خود را با موتور 2JZ-GE از یک سدان لکسوس IS 300 تعویض کرد. او حتی ماشین را به اطراف یا برای یک قهوه دویدن سریع نبرد، که اگر از ما بپرسید بسیار جالب است.