تایکان توربو GT سریعترین و قدرتمندترین پورشه تا کنون است


حتی پورشه تایکان پایه نیز سریع است. مدل استاندارد در 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و مدل پیشرفته توربو S این کار را در حدود 2.3 ثانیه با کنترل پرتاب انجام می دهد. اکنون پادشاه جدیدی از شتاب و عملکرد همه جانبه در خط تولید تایکان وجود دارد، تایکان توربو GT 2025.
توربو GT قدرتمندترین تایکانی است که این شرکت تا به حال ساخته است – و اگر 10 ثانیه افزایش بیش از حد را حساب کنید، همچنین قدرتمندترین پورشه تا کنون است. دوره زمانی. توقف کامل این موتور استاندارد 777 اسب بخار قدرت و 988 پوند فوت گشتاور یا حداکثر 1019 اسب بخار با عملکرد جدید حالت حمله دارد.

حالت حمله مانند فشار به پاس موجود در سایر مدل‌های تایکان، تکان بیشتری از قدرت را برای افزایش 10 ثانیه ارائه می‌کند. اما در حالی که فشار به پاس تنها 70 کیلووات اضافی اضافه می کند، حالت حمله تا 120 کیلووات را به هر چهار چرخ می فرستد. و اکنون می‌توانید آن را به سادگی با کشیدن دنده سمت راست فعال کنید – اگرچه پورشه می‌گوید حالت حمله در درجه اول برای استفاده در مسیر است. چشمک چشمک.

پورشه تایکان توربو GT 2025

کنترل پرتاب قدرت کامل 1092 اسب بخار را به مدت دو ثانیه باز می کند و توربو GT را در 2.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند—یا 2.1 ثانیه با پکیج سبک وزن Weissach (اولین پورشه چهار در با این آپشن). این تا دو دهم ثانیه سریعتر از تایکان توربو S است. 6.6 ثانیه طول می کشد تا توربو GT به سرعت 124 مایل در ساعت برسد، یا 6.4 ثانیه با بسته Weissach. و حداکثر سرعت مسیر 180 یا 190 مایل در ساعت با پک Weissach است.

راز این سرعت جدید، یک اینورتر پالس است که از کاربید سیلیکون برای ارسال 900 آمپر به موتور عقب به جای 600 آمپر در مدل توربو S استفاده می کند. همراه با یک موتور محور عقب جدید – که در سری به روز شده تایکان یافت می شود – قدرت و کارایی بیشتری را در بسته سبک تر ارائه می دهد. این موتور حدود 20 پوند سبک تر از موتور عقب خروجی است و کل توربو GT تا 157 پوند سبک تر از توربو S (با بسته Weissach) است.

و تایکان توربو GT تمام تلاش خود را برای کاهش وزن انجام می دهد. فیبر کربن ستون های B، آینه های جانبی و دامن های جانبی را می پوشاند. پورشه به نوعی وزن محفظه چمدان را کاهش داد (احتمالاً با برداشتن فرش)، درهای با بسته شدن نرم و درب شارژر برقی را کنار گذاشت و حتی ساعت آنالوگ استاندارد بسته Sport Chrono را از بین برد.

پورشه تایکان توربو GT 2025

ترمزهای کربن سرامیکی و چرخ‌های فورجی ۲۱ اینچی سبک‌تر از توربو S هستند و این چرخ‌ها در تایرهای پیرلی P Zero Trofeo R پیچیده شده‌اند. همه اینها به صورت استاندارد در توربو GT وجود دارد. پکیج Weissach صندلی های عقب را به طور کامل به جای یک قفسه فیبر کربن با فضای ذخیره سازی اضافی جدا می کند.

سیستم تعلیق Active Ride پورشه به صورت استاندارد با تنظیمات خاص برای توربو GT عرضه می شود، در حالی که یک اسپویلر جلوی جدید با تیغه های هوا و یک فلاپ در بالای اسپویلر تطبیقی ​​عقب نیز به صورت استاندارد در این تریم ارائه می شود. عناصر آیرودینامیکی اضافی مانند یک منحرف کننده هوای زیر بدنه و یک دیفیوزر جلوی جدید منحصر به پکیج Weissach هستند، همانطور که بال عقب ثابت با بافت فیبر کربن منحصر به فرد است. Taycan Turbo GT Weissach تا 485 پوند نیروی رو به پایین دارد.

فضای داخلی بر روی چرم Race-tex سنگین است و در نهایت می‌توانید سطل‌های فیبر کربنی را در تایکان تهیه کنید، اما فقط در اروپا. به دلیل قوانین تصادف، سطل های کربنی در ایالات متحده موجود نیستند. توربو GT مخصوص ایالات متحده دارای استاندارد تطبیقی ​​Sports Seets Plus پورشه با تنظیم الکتریکی 18 جهته و گزینه حافظه است. آرم توربو GT به طور طبیعی در پشت سری ها نقش بسته است.

پورشه تایکان توربو GT 2025
پورشه تایکان توربو GT 2025

در مجموع، تایکان توربو GT تواناترین تایکانی است که این شرکت تا به امروز ساخته است. و در حال حاضر تمجیدهایی برای اثبات آن دارد. در 23 فوریه، Turbo GT Weissach یک دور مسابقه WeatherTech Raceway Laguna Seca را با سرعت 1:27.87 کامل کرد – سریع‌تر از هر ماشین الکتریکی دیگری قبل از آن. و در اوایل ژانویه، یک نمونه اولیه توسعه در نوربرگ رینگ در ساعت 7:07.55 – سریعتر از هر خودروی برقی یا سدان، گازی یا برقی دیگر، پیمود.

قیمت این همه عملکرد ارزان نیست. پورشه تایکان توربو GT 2025 از 231995 دلار با هزینه های مقصد شروع می شود و بسته Weissach یک گزینه بدون هزینه است. هر دو مدل در حال حاضر برای سفارش در دسترس هستند و تابستان امسال راهی نمایندگی‌های ایالات متحده خواهند شد.



منبع