تا زمانی که ICE ممنوع نشود، تویوتا خودروهای سرگرم کننده با موتورهای گازسوز خواهد ساخت


تویوتا از عرضه مدل های پرفورمنس الکتریکی خودداری کرده است، زیرا ماهی های بزرگ تری برای سرخ کردن دارد. بازوی موتوراسپرت و خودروهای اسپرت این شرکت Gazoo Racing معتقد است که موتورهای احتراقی هنوز آینده روشنی دارند. سرمایه‌گذاری‌هایی همچنان در فناوری ICE انجام می‌شود که در مدل‌های آینده فراتر از GR86، GR Yaris، GR Corolla و GR Supra خواهد رفت.

صحبت با مجله استرالیایی کارشناس خودرورئیس تویوتا گازو ریسینگ تومویا تاکاهاشی گفت هیچ برنامه ای برای یک خودروی برقی پرفورمنس وجود ندارد. او ادامه داد که GR قصد دارد “تا حد امکان از موتورهای احتراق داخلی استفاده کند. ممکن است زمانی در آینده باشد که موتورها ممنوع شوند، اما موتورهای احتراق داخلی بد نیستند، دشمن کربن است.”

در حالی که افراد ناب به احتمال زیاد از شنیدن آن خوشحال می شوند، اما نمی توانیم از خود بپرسیم که آیا سرنوشت FT-Se قبلاً مهر و موم شده است. این خودروی مفهومی وقتی در اکتبر 2023 در نمایشگاه تحرک ژاپن در توکیو به نمایش درآمد، حال و هوای MR2 را ارسال کرد. این یک خودروی اسپرت با مارک GR با دو صندلی، دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک با تنظیمات عقب بود. این خودروی الکتریکی جذاب با نسبت‌های موتور وسط به‌عنوان سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت در سه ثانیه و حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت تبلیغ شد.

در مصاحبه با سایت خواهر ما InsideEVsهیداکی آیدا، مدیر پروژه گروه طراحی GR، گفت که FT-Se ممکن است پس از سال 2026 به تولید برسد. قدرت ICE فروش مدل های گازی و برقی GR یک موقعیت برد-برد خواهد بود.

در حالی که موتورهای گازسوز باقی مانده اند و خودروهای الکتریکی خالص به این زودی ها تولید نمی شوند، ترکیبی از این دو محتمل است: به گفته تاکاهاشی، با استفاده از فناوری هیبریدی می توانیم انتشار کربن را کاهش دهیم. او همچنین سوخت های مصنوعی را رد نکرد و ما می دانیم که تویوتا همچنان به دنبال موتورهای احتراقی است که با هیدروژن کار می کنند.

در ضمن، GR این روزها چه کار می کند؟ ظاهراً یک SUV عملکرد یک ضرورت است و ممکن است یک کرولا مجهز به اتوماتیک نیز وجود داشته باشد. برند لوکس تویوتا، لکسوس، موتور کوچک اما قدرتمند سه سیلندر 1.6 لیتری توربو را از هات هاچ در طرح مفهومی LBZ قرار داده است که قصد دارد به زودی تولید کند. انتظار می رود این کراس اوور کوچک همان 300 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور داشته باشد اما به ایالات متحده نخواهد آمد.



منبع