تست تصادف IIHS می گوید برخی از SUV های غول پیکر آنقدر که فکر می کنید ایمن نیستند


آخرین دور آزمایش تصادف از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) نگاهی به شاسی بلندهای فول سایز، به ویژه شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر دارد. غیر معمول نیست که فرض کنیم اندازه برای کسانی که در داخل هستند برابر با ایمنی است، اما IIHS برخی از مشکلات را پیدا کرد که هر سه را از کسب رتبه Top Safety Pick+ جلوگیری کرد. در واقع، اکسپدیشن و تاهو نتوانستند ادعا کنند هر جایزه انتخاب ایمنی

نگرانی اصلی IIHS شامل تغییر شکل کابین در تست تصادف با همپوشانی کوچک از جلو است. این یک برخورد رو به رو است که در آن تنها بخش کوچکی از وسیله نقلیه با یک جسم ثابت برخورد می کند. Wagoneer امتیاز خوبی را برای این آزمایش به دست آورد و تنها نفوذ جزئی به فضای پای راننده و سرنشین جلو را نشان داد. نتایج حاکی از خطر متوسطی برای آسیب به پای چپ و مچ پا راننده بود.

در تاهو که امتیاز قابل قبولی دریافت کرد، اوضاع کمی متفاوت بود. این برخورد باعث شد که کابین در هر دو تست راننده و سرنشین به سمت پایین خم شود. این نفوذ به اندازه ای بود که خطر قابل توجهی برای آسیب دیدگی ساق پا برای راننده و خطر بالایی برای آسیب پای راست برای مسافر ایجاد کند. همچنین احتمال آسیب دیدگی پای چپ مسافر در حد متوسط ​​بود.

در Expedition بدتر بود، که فقط یک امتیاز حاشیه ای برای این آزمایش به دست آورد. علاوه بر نفوذ گسترده در قسمت پایینی محفظه سرنشینان، ستون فرمان SUV تا حدی جدا شد و ستون A از پانل راکر جدا شد. IIHS خطر آسیب دیدگی بالای پای راست راننده و خطر متوسط ​​را برای پای چپ تعیین کرد. صدمات وارده به سمت سرنشین آنچنان زیاد نبود.

این تنها آزمایشی نیست که شاسی بلندها در آن با مشکل مواجه شدند. IIHS تست تصادف با همپوشانی متوسط ​​خود را به‌روزرسانی کرد تا معیارهایی را برای مسافران ردیف دوم لحاظ کند و هیچ‌کدام امتیاز خوبی دریافت نکردند. واگنیر و اکسپدیشن به‌دلیل فشارهای کمربند ایمنی، نشان‌دهنده «خطر نسبتاً بالایی برای صدمات قفسه سینه» بودند. ساختگی آزمایشی در تاهو همچنین خطر بالای آسیب‌دیدگی سر و گردن را نشان داد که منجر به رتبه‌بندی ضعیف آن شد.

خبرهای بد بیشتری برای تاهو وجود دارد. IIHS به چراغ‌های جلوی خود به دلیل تابش خیره کننده بیش از حد برای سایر رانندگان و عدم دید نور پایین در سمت راست خودرو، امتیاز ضعیفی به چراغ‌های جلوی خود داده است. این می تواند عاملی در رتبه بندی IIHS به Tahoe marginal در تست ایمنی عابر پیاده باشد. در طول روز، سیستم ترمز خودکار فعال می شد و قبل از برخورد با شخصی شبیه سازی شده در حال عبور از خیابان، از آن اجتناب می کرد یا به طور قابل توجهی کند می شد. در تاریکی با نور پایین، SUV هرگز حتی سرعتش را کاهش نداد.

وسیله نقلیه جلو همپوشانی کوچک همپوشانی متوسط ​​جلو به‌روزرسانی شد تاثیر جانبی
چراغ های جلو پیشگیری از تصادف جلو: عابر پیاده یادآوری کمربند ایمنی ضامن سهولت استفاده
جیپ واگنیر 2023-2024 خوب حاشیه ای خوب خوب / قابل قبول خوب حاشیه ای خوب +
شورلت تاهو 2023-2024 قابل قبول فقیر خوب فقیر حاشیه ای قابل قبول خوب +
2023-2024 فورد اکسپدیشن حاشیه ای حاشیه ای خوب حاشیه ای خوب خوب قابل قبول

Raul Arbelaez، معاون IIHS مرکز تحقیقات خودرو، گفت: «این نتایج دلسردکننده نشان می‌دهد که برخی از وسایل نقلیه محبوب هنوز در رعایت پیشرفته‌ترین استانداردهای ایمنی عقب هستند. خبر خوب این است که بهترین عملکرد در این کلاس ثابت می کند که خودروسازان به راحتی می توانند این مشکلات را برطرف کنند.



منبع