تست زمستانی نشان داد که زنجیر و جوراب به خوبی لاستیک های برفی نیستند


با باریدن برف در عرض های جغرافیایی شمالی، اکنون زمان بسیار خوبی است تا برای مواقع اضطراری مقداری ابزار کمک کشش را در خودروی خود قرار دهید. آخرین ویدیوی تست لاستیک از جاناتان بنسون در بررسی تایر به زنجیر، بند و جوراب برفی نگاه می‌کند تا بفهمد کدام بهترین است، و به این نتیجه می‌رسد که فقط باید تایرهای برفی را به جای آن نصب کنید.

زنجیر چرخ برای چندین دهه جزء اصلی رانندگی در زمستان بوده است، زیرا مزایای آشکاری روی یخ دارد. بنسون مجموعه‌ای از زنجیر چرخ‌های سنتی و کابل‌های فلزی را روی یخ آزمایش می‌کند که روی هوندا سیویک Si نصب شده است. هر دو در مقایسه با تایر برفی میشلین X-Ice پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای توقف و استارت ارائه کردند. مسیر بهتر از تمام فصول مورد استفاده در هوندا.

تست کشش زمستانی

سایر موارد تست شده در ویدیو تقریباً به اندازه کافی مؤثر نیستند. بنسون در همان آزمایش اول مجموعه ای از تسمه های پلاستیکی ضد لغزش را شکست و آنها را بی فایده کرد. مجموعه ای از “زنجیره” پلاستیکی که از طریق تسمه های پارچه ای به لاستیک متصل می شوند نیز عملکرد خوبی نداشتند. گل میخ های کوچک در پلاستیک به راحتی بیرون آمدند، و در حالی که از نظر فنی بهتر از تایرهای تمام فصل روی یخ بودند، قابلیت اطمینان آنها بسیار مشکوک است. مورد آخر یک جفت جوراب برفی است – جوراب های پارچه ای بزرگ که به گفته بنسون ادعا می کنند به اندازه زنجیر موثر هستند. جز این که نبودند. در واقع، آنها از نظر عملکرد تقریباً با تایرهای معمولی تمام فصل یکسان بودند.

اما در مورد برف گیری چطور؟ اینجا جایی است که جوراب های برفی ارزش خود را نشان می دهند. آنها به راحتی توانستند هوندا دیفرانسیل جلو را از دو تپه بالا ببرند که لاستیک های تمام فصل از کار افتادند. آنها همچنین از زنجیره های پلاستیکی، زنجیر فلزی و کابل های ضد لغزش پلاستیکی بهتر عمل کردند.

اما همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، تایرهای برفی میشلن X-Ice تقریباً در هر موقعیتی برابر یا فراتر از همه این دستگاه ها بودند. فقط روی یخ تایرها زمین را رها کردند، و این چیزی است که مجموعه ای از لاستیک های برفی میخ دار می توانند آن را اصلاح کنند.

تست کشش زمستانی
تست کشش زمستانی

نتیجه گیری بنسون؟ اگر در یک نقطه برفی از جهان زندگی می کنید، فقط لاستیک های برفی تهیه کنید. با این حال، اگر با شرایط فوق العاده نرم مواجه شدید، کابل های فلزی خوب است که در صندوق عقب خود داشته باشید. آنها قیمت مناسبی دارند، نصب آسانی دارند و مزیت هایی هم روی برف و هم یخ نسبت به لاستیک تمام فصل دارند.



منبع