تصادف رئیس تویوتا و یاریس GR را تماشا کنید


آکیو تویودا به داشتن رویکرد عملی در مورد خودروهای پرفورمنس معروف است. رئیس و مدیرعامل سابق تویوتا حتی با نام مستعار “موریزو” در مسابقات متعدد مسابقه ای شرکت کرده است. او که در حال حاضر رئیس شرکت است، هنوز به طور فعال درگیر است. اگر به مدرک نیاز دارید، در اینجا علاقه مندان 67 ساله ای است که با یک یاریس GR رانندگی می کند، اما به شما هشدار داده می شود که پایان خوبی ندارد.

در دسامبر 2023، او در حین برخورد با کورس شیمویاما در ژاپن، یک نسخه رالی از هات هاچ را خراب کرد. این مرکز فنی تویوتا Shimoyama واقع شده است که در آوریل 2024 به طور کامل عملیاتی شد. این مرکز تحقیق و توسعه است که داخل آن شبیه مسیر پیت نوربرگ رینگ است. و بله، تویودا پشت فرمان است و نوریهیکو کاتسوتا قهرمان 9 دوره مسابقات رالی ژاپن به عنوان کمک خلبان.

فیلمی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که پس از برخورد خودروی رالی به تپه ای که باعث واژگونی GR Yaris شد، چه اتفاقی افتاد. نوریهیکو کاتسوتا اولین کسی بود که قبل از اینکه تویودا بتواند از لاشه هواپیما خارج شود، خود را از دست ماشین تصادف کرده رها کرد. هاچ بک پرفورمنس چهار چرخ محرک با چرخ هایش رو به آسمان به پایان رسید. خوشبختانه، هر دو بدون هیچ آسیبی فرار کردند و زنده ماندند تا داستان را در افتتاحیه مرکز تحقیق و توسعه بیان کنند.

تویوتا تصمیم گرفت GR Yaris آسیب دیده را در مراسم افتتاحیه تاسیسات جدید خود به طور عمومی به نمایش بگذارد. ایده پشت این تصمیم این است که نشان دهد این شرکت خودروها را تا زمانی که خراب شوند آزمایش می کند. معمولاً خودروهای آسیب دیده تعمیر می شوند و تحت آزمایشات تکمیلی قرار می گیرند. تویوتا برای این مورد استثنا قائل شد.

تویودا نیروی محرکه تکثیر خودروهای GR است و در برخی از مدل های خاص مانند GRMN Century یکبار مصرف دیده شده است. یکی از مالکان سوزوکی جیمنی، رئیس سابق بزرگترین خودروساز جهان، اصرار دارد که توسعه موتورهای احتراق داخلی باید ادامه یابد. او استدلال می کند که خودروهای برقی هرگز از 30 درصد سهم تجاوز نخواهند کرد.

موتور 3 سیلندر توربو داخل موشک جیبی و GR کرولا در شرف استفاده از لکسوس هستند زیرا کراس اوور کوچک LBX وارث واحد 1.6 لیتری با حدود 300 اسب بخار خواهد بود.



منبع