تصمیم پورشه در مورد سوپراسپرت جدید در سال 2024


پورشه 75 سالگی خود را جشن گرفتهفتم در سال 2023 با Mission X به عنوان پنجره ای به آینده یک ابرخودروی الکتریکی. از آن زمان تاکنون اخبار زیادی در مورد مفهوم عملکرد منتشر نشده است، اما مدیر عامل شرکت اکنون به کمبود پوشش پرداخته است. الیور بلوم به این موضوع اشاره می‌کند که تصمیمی در مورد تولید این خودرو در اواخر سال جاری گرفته خواهد شد.

همانطور که رئیس پورشه به مجله استرالیایی گفت، شانس خوب به نظر می رسد فروش خودرو بازخورد دریافت شده پس از اولین نمایش Mission X در ژوئن گذشته “بسیار مثبت” بوده است. این مدیر اجرایی 55 ساله گفت: “این یک انگیزه بزرگ برای ما است که ماشین را انجام دهیم.” در صورت تایید، این تنها چهارمین پرچمدار ابرخودروی زوفنهاوزن خواهد بود که به دنبال 959، کاررا GT و 918 اسپایدر است.

پورشه در مورد مشخصات فنی این کانسپت دیدنی سخت صحبت کرده است. ما می دانیم که Mission X حدود 4.5 متر (177.1 اینچ) طول، 2 متر (78.7 اینچ) عرض، کمتر از 1.2 متر (47.2 اینچ) قد و فاصله بین دو محور 2.73 متر (107.5 اینچ) داشت. بر روی چرخ‌های تکان‌خورده (20 اینچ جلو و 21 اینچ در عقب) قرار داشت و بسته باتری را پشت صندلی‌ها نصب می‌کرد. زمانی که این کانسپت معرفی شد، به ما گفتند که این ابرخودرو دارای نسبت قدرت به وزن حداقل یک اسب بخار در هر کیلوگرم (2.2 پوند) است.

پورشه همچنین ارقام نیروی رو به پایین بالاتری را نسبت به 911 GT3 RS (992) اعلام کرد که 409 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) و 860 کیلوگرم در سرعت 177 مایل در ساعت (285 کیلومتر در ساعت) ایجاد می کند. Mission X همچنین می‌تواند باتری را حدود دو برابر سریع‌تر از Taycan Turbo S شارژ کند. با این حال، این قبل از افزایش قدرت سدان الکتریکی از 270 کیلووات به 320 کیلووات برای تایکان 2025 بود که اخیراً رونمایی شده است.

این خودروی برقی چهار در هم اکنون می تواند باتری خود را از 10 تا 80 درصد در 18 دقیقه کاهش دهد. نه تنها این، بلکه InsideEVs پاتریک جورج، سردبیر، نمونه اولیه Taycan 4S 2025 را مشاهده کرد که در عرض 16 دقیقه از 8 به 80 درصد رسید. Mission X با معماری 900 ولتی خود در مقابل Rimac Nevera قرار می گیرد که برای پشتیبانی از شارژ 500 کیلوواتی طراحی شده است. لوتوس اویجا می تواند 350 کیلو وات را تحمل کند.

تقریبا یک سال پس از اولین نمایش، خروجی Mission X همچنان یک راز باقی مانده است. گزارش‌های متعدد ادعا می‌کنند که این خودرو تقریباً 1500 اسب بخار قدرت دارد، اما برخی دیگر معتقدند که این قدرت به 1700 اسب بخار نزدیک‌تر است، حتی اگر حتی بیشتر نباشد. همچنین مشخص نیست که چه تعداد موتور دارد، اگرچه ما حداقل دو موتور را در نظر می گیریم – یکی برای هر محور – برای فعال کردن طرح تمام چرخ متحرک. Nevera و Evija هر دو دارای تنظیمات چهار موتوره هستند.

نسخه تولیدی بعدی Mission X سریعترین خودروی تولیدی قانونی جاده ای در نوربرگ رینگ خواهد بود. زمان ضربات 6 دقیقه و 35.18 ثانیه توسط مرسدس-ای ام جی وان خواهد بود. جهنم سبز با توجه به اینکه یک مسیر طولانی به طول 12.94 مایل (20.83 کیلومتر) امتداد دارد، به خصوص برای خودروهای برقی مسیری پرمشقت است.

صرف نظر از قیمت، کلکسیونرها در سراسر این خودرو حضور خواهند داشت. در صورت تایید، احتمالاً تولید محدود خواهد شد و ما خیلی تعجب نخواهیم کرد که همه واحدها قبل از معرفی رسمی صحبت کنند. اگر امسال چراغ سبز دریافت کند، بعید است اولین تحویل به مشتریان زودتر از سال 2026 انجام شود.

هنوز خیلی زود است که بگوییم چه تعداد می تواند ساخته شود، اما به شما یادآوری می کنیم که 918 Spyder به 918 دستگاه محدود بود در حالی که کاررا GT قبل از تولید 1270 نمونه تولید می کرد. 959 بسیار نادرتر بود زیرا تنها 292 خودروی مشتری مونتاژ شده بود.



منبع