
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
تعطیلی کارخانه ها، اخراج کارگران اجتناب ناپذیر است
به نظر می رسد گروه فولکس واگن به سمت تعطیلی تاریخی کارخانه های خود در آلمان پیش می رود. توماس شافر، مدیرعامل برند فولکس واگن، معتقد است که بازسازی این شرکت سه تا چهار سال طول می کشد و این امر بدون کاهش قابل توجه امکان پذیر نیست.
\nمدیرعامل اخیراً با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag صحبت کرد و پیام روشنی را منتقل کرد: فولکس واگن باید توانایی های خود را کاهش دهد و با واقعیت های جدید سازگار شود. شفر ادامه داد که تا کنون، این شرکت هیچ راهی برای رسیدن به اهداف خود بدون تعطیلی حداقل یک کارخانه نمی بیند.
\n
در حال حاضر دو کارخانه آلمانی در حال بررسی برای تعطیلی هستند. کارخانه بزرگ فولکس واگن در اسنابروک، پورشه 718 کیمن و باکستر را تولید می کند، دو خودرو که تولید آنها در سال آینده به پایان می رسد. Osnabrück همچنین کابریولت فولکس واگن T-Roc را می سازد و مانند دوقلوهای پورشه، تولید در سال 2025 به پایان می رسد. دومین کارخانه کارخانه شفاف در درسدن است، یک سایت بسیار کوچکتر که ID.3 را می سازد. این یک کارخانه در مقیاس کوچک است که مکمل تولید اولیه ID.3 در Zwickau است.
\nاخراج نیروها نیز می تواند با تعطیلی کارخانه همراه باشد. شافر به Welt am Sonntag گفت که انتساب کارمندان از طریق ابزارهای عادی و بسته های بازنشستگی پیش از موعد برای تغییر اوضاع کافی نیست. کسانی که باقی می مانند - از جمله مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره - تقریباً به طور قطع با کاهش حقوق مواجه خواهند شد. به گزارش رویترز، حقوق شورای اجرایی از ابتدای سال جاری تاکنون پنج درصد کاهش یافته است.
\nفولکس واگن در طول تاریخ 87 ساله خود هرگز کارخانه ای را در بازار داخلی خود آلمان تعطیل نکرده است. از زمان اولین اشاره به این احتمال، اتحادیه های محلی و رهبران شورای کاری فولکس واگن - گروهی از کارمندان که برای پر کردن شکاف بین رهبران اتحادیه ها و شرکت ها تلاش می کنند - سخت لابی کرده اند تا از هر گونه بسته شدن جلوگیری کنند. این شامل اعتصاب در ماه دسامبر در صورتی است که خودروساز با تعطیلی یک یا چند تاسیسات ادامه دهد.
\n \n \n\n \n \n \n\n \n\n \n \n \n \n \n \n \n \n \nمنبع