خودروهای پرفورمنس آلمانی مدل آخر به دلیل پیچیدگی بدنام هستند. حتی در شرایط کاری خوب، کار کردن روی آنها سخت و نگهداری آنها گران است. احیای یکی از حیاط نجات بسیار دشوار است. اما اگر یک نفر باشد که بتواند این کار را انجام دهد، آن Sreten Milisavljevic است ترمیم های M539 کانال یوتیوب.
Milisavljevic در دنیای بیاموهای مستعمل بهخاطر ویدیوهای طولانیاش که احیای خودروهای شکسته یا رها شده را مستند میکند، از نسل قدیمیتر E30 سری 3 گرفته تا نسل اول افسانهای سری 8 تا مدلهای بعدی مانند V- مشهور است. M3 8 نیروه. این M5 نسل E60 مطمئناً سختترین چالش اوست.
این سدان شش سرعته نادر با موتور V-10 که از یک حراجی در کالیفرنیا خریداری شد، برای بازگشت به جاده به چیزی بیش از یک تازه سازی سبک نیاز داشت. اگرچه از بیرون نسبتا سالم به نظر می رسد، اما با نگاهی سریع به زیر آن، یک سوراخ خالی در ظرف روغن، درست همان جایی که لوله برداشت روغن قرار دارد، آشکار می شود. از نظر ظاهری، این خودرو با سرعت زیاد به حاشیه ای برخورد کرد و آن سوراخ را باز کرد و زیرشاخه را ترک کرد.
اگرچه همه چیز بد به نظر می رسد، اما به نظر می رسد موتور در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد، زیرا هرگز با این سوراخ در تابه کار نمی کرد. هیچ فلزی در روغن وجود ندارد و انتهای پایینی سالم به نظر می رسد. میلیساولیویچ وقتی متوجه می شود که موتور آزادانه نمی چرخد، با مشکل مواجه می شود. او از ترس بدترین اتفاق، درپوش سوپاپها را برمیدارد تا متوجه شود واحدهای VANOS که مسئول زمانبندی بادامک هستند، در تصادف آسیب دیدهاند.
چیزی که قرار بود یک تعمیر و بازسازی نسبتاً ساده باشد، به یک کار زمان بندی اصلی تبدیل شده است. خرید خودروهای حراج آسیب دیده مانند این، به ویژه آنلاین، همیشه خطر دارد. ممکن است خوش شانس باشید، یا ممکن است به چیزی برسید که تعمیر آن بسیار سخت تر و گران تر است.
علیرغم تعمیرات دلهره آور پیش رو، Milisavljevic کار می کند، پمپ روغن آسیب دیده را تازه می کند و یاتاقان های میله ای را جایگزین می کند (یک مورد شناخته شده در این موتور قدرتمند V-10 500 اسب بخاری). در ویدئوی دوم، او با واحدهای VANOS تکل میزند و در نهایت ماشین را روشن میکند. علیرغم کار تعمیر نسبتاً پیش پا افتاده، تماشای آن فوق العاده رضایت بخش است. اگر دوست دارید ماشینهای جذابی را ببینید که به زندگی بازگردانده میشوند، حتما تماشا کنید.