همه میدانند که افزایش قدرت خودروی شما زمان سرگرمکنندهای است. قدرت بیشتر همیشه چیز خوبی است، اما رایگان نیست. چندین فاکتور وجود دارد که باید هنگام ضربه زدن به یک توربوشارژر یا سوپرشارژر روی موتور خود در نظر بگیرید، مانند اینکه چگونه بقیه پیشرانه با گشتاور اضافی کنار می آیند. بوست نیز در نوع روغنی که باید استفاده کنید، عامل اصلی است.
این روغن موتور گیک اخیراً در یوتیوب ویدیویی منتشر شده است که نشان می دهد با اضافه شدن بوست به سیستم چه اتفاقی برای روغن موتور می افتد و نتایج شگفت انگیز است. با استفاده از یک V-8 مبتنی بر LS که برای مسابقات درگ ساخته شده بود، موتور بر روی داینو هم با و هم بدون تقویت کار میکرد. سپس روغن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا ببینند چگونه با این فشار اضافه برخورد می کند.
روغن موجود در موتور تنفس طبیعی به خوبی توانسته ویسکوزیته سالمی را در چرخه های دینو خود حفظ کند و مقدار صحیح مواد افزودنی را حفظ کند. با این حال، هنگامی که سوپرشارژر اضافه می شود، همه چیز نگران کننده می شود. افزودن بوست به معنای فشار دادن سوخت بیشتر به داخل موتور است که به این معنی است که سوخت بیشتری به روغن ختم می شود. این باعث رقیق شدن چیزها می شود و ویسکوزیته را کاهش می دهد. این بدان معناست که موتور دیگر وزن درستی ندارد، حتی اگر روغنی که میزنید یکسان است.
نتیجه ویسکوزیته نادرست، البته افزایش سایش و پارگی موتور است. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که افزایش زیادی در سطوح سایش فلزات مانند آهن و مس موجود در روغن مورد استفاده برای اجرای V-8 تقویت شده وجود دارد. در طول زمان کار طولانی، این موتور خیلی زودتر از معادل تنفس طبیعی خود از کار میافتد، به این دلیل که روغن برای مقابله با تقویتکننده قرار نداشت.
این را به عنوان یک درس در نظر بگیرید و قبل از اینکه یک توربو را به موتور خود بزنید، مطمئن شوید که آیا روغن شما می تواند با مقداری تقویت اضافی مقابله کند یا خیر.