پرشیاخودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه همواره با عرضه خودروهای وارداتی بامو و مینی بین مشتریان ایرانی معروف و مشهور بوده است. بهویژه در دوران تحریم خودرویی علاوهبر وجود ممنوعیت در واردات، نه تنها در بخش خدمات پس از فروش افت کیفیتی نداشته، بلکه در سالهای گذشته با گسترش و توسعه شبکه خدماتی خود، جزو رتبههای برتر در بین خودروسازان بوده است.
با این سبقه نیک، حالا پرشیاخودرو وارد تولید خودرو نیز شده است. این شرکت طی ماههای گذشته محصول نیسان ترا، را که یک خودرو آفرودر و در عین حال مطلوب برای مصارف شهری است، در نمایشگاه شیراز بهصورت رسمی رونمایی کرد. این محصول قرار است توسط کارخانه مانیانخودرو واقع در استان قزوین که بازوی تولیدی در بخش خودروهای سواری پرشیاخودرو محسوب میشود، بهبازار عرضه شود.
در ادامه تغییرات و گسترش سبد محصولات گروه خودرویی پرشیا موبیلیتی یا PERSIA MOBILITY GROUP این گروه وارد تولید محصولات تجاری نیز شده است.
بونیز خودرو نیز از دیگر بازوهای تولیدی پرشیا خودرو با رویکرد تولید و مونتاژ خودروهای تجاری محسوب میشود که کامیونتهای ۶ و ۸.۵ تن را با برند اختصاصی «BONIZ» تولید خواهد کرد.
درعین حال توسعه سبد محصولات پرشیاخودرو نیز ادامه دارد و این شرکت در زمان برگزاری نمایشگاه شیراز سه محصول از برند نوستالژیک اوپل یعنی کورسا، موکا و کراسلند را برای عرضه در بازار ایران بهصورت رسمی معرفی کرد.
محصول اوپل کورسا که در دهههای اخیر در بازار ایران عرضه شده بود و مورد استقبال قرار گرفته بود، این بار قرار است توسط پرشیاخودرو بهبازار ایران بازگردد.
پیشبینی میشود ورود این برند آلمانی خاطرهانگیز بهبازار ایران با توجه به قیمتهای جذاب و رقابتپذیر مورد استقبال تعداد زیادی از مشتریان قرار گیرد.
سابقه خوب پرشیاخودرو در ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت، این اطمینان خاطر را در مشتریان ایجاد میکند که بهراحتی میتوانند هر کدام از محصولات سواری و تجاری گروه پرشیا موبیلیتی را انتخاب و خریداری کنند و نگرانی بابت خدمات پس از فروش، حتی در زمان تحریم و ممنوعیت واردات نداشته باشند.
در همین زمینه با مجید جعفری، مدیرفروش گروه پرشیاخودرو در بخش خودروهای تجاری و سواری به گفتوگو پرداختیم.
در حوزه محصولات تولیدی، کدام محصولات سواری دراین نمایشگاه عرضه شد؟
بهطور کلی تبلیغات هدفمند با موضوع معرفی محصول نیسان ترا بهعنوان یک محصول تازهنفس تقریبا از ابتدای امسال کلید خورد و بهصورت رسمی این محصول در نمایشگاه شیراز رونمایی شد. این خودرو، توسط شرکت ژنگژو نیسان در چین و با نام پالادین تولید شده است.
درواقع میتوان این محصول را یک محصول با اصالت ژاپنی دانست. این خودرو در سبد محصولات ژنگژو نیسان، درواقع در ادامه تولید نیسان پالادین از سال ۲۰۰۳ است که یک سیر تحولی ۲۰ ساله را طی کرده است و مجددا در سال ۲۰۲۳، توسط شرکت ژنگژو نیسان و با همان نام پالادین، بهروزآوری و بهبازار عرضه شده است.
اگر بخواهیم دقیقتر در مورد این خودرو صحبت کنیم، این خودرو یک آفرودر است و مناسب بیراههنوردیهای کویری، صخرهای، جنگلی و … بنابراین اگر بخواهیم واقعبینانهتر و با توجه بهتجربه بهدستآمده صحبت کنیم، باید بگویم در یک ماه گذشته با تیمی از خبرنگاران تست درایو این خودرو را در کویر متینآباد داشتیم و فیدبکهای بسیار مثبتی را از تست درایو این خودرو دریافت کردیم که بسیار دلگرمکننده و دلنشین است.
با توجه بهاستایل و کارکردی که این خودرو دارد میتوان پیشبینی کرد که بهزودی جای خود را در بازار پیدا کند و شاهد تعداد زیادی از این خودرو درسطح شهر باشیم؛ چراکه این خودرو هم مصارف آفرودی داشته و هم برای مصارف شهری بسیار مناسب است. با توجه بهاینکه پرشیاخودرو یکی از معدود فعالان خودرویی در بخشخصوصی با طول عمر بیش از ۲۰ سال است؛ از این جهت روی محصولی تمرکز کرده که بهلحاظ خوشنامی، خدمات و سرویس و پاسخگویی بهمشتریان حرف برای گفتن داشته باشد.
در حوزه واردات شما پای آلمانیها را هم بهکشور باز کردید و برند خاطرهانگیز اوپل از سوی پرشیاخودرو رونمایی شد. در زمینه محصولات اوپل بهنظر میرسد سه محصول نزدیک بههم را به سبد محصولات وارد کردهاید. چه شد که این محصولات برای عرضه بهبازار ایران در نظر گرفته شد؟
با توجه بهمحدودیت قیمتی در واردات خودرو، همواره تمرکز مجموعه پرشیا خودرو این بوده و هست که علاوهبر توسعه سبد محصولات تولیدی چه در بخش تجاری و چه در بخش سواری، فعالیت قبلی یعنی واردات را هم داشته باشد.
بههمین دلیل ما در مجموعه پرشیاخودرو بهدنبال برندهایی خواهیم بود که در سطح استانداردهای بهروز جهانی و دارای بازار فروش خوب باشند؛ مانند اوپل که در نمایشگاه شیراز رونمایی شد تا برخی مدلهای نیسان و … تا در زمانی که واردات بامو با محدودیت همراه است،
سبد محصول کاملتری را داشته باشیم. البته بامو را در دو طرح جانبازان و طرح واردات خودروهای برقی با قدرت دنبال میکنیم؛ بهطوری که در طرح جانبازان با واردات ۸ مدل از سریهای پر طرفدار و بعضا جدید بامو و مینی از قبیل ۳۱۸، ۲۲۰، ۱۱۶، X۲،X۱ و همچنین دو مدل از مینی کانتریمن و کوپر، در سه سگمنت ۳۵ ، ۳۰ و ۲۵ هزار یورویی خواهیم داشت.
البته همه موارد مذکور بستگی بهتصمیمگیریهای حاکمیتی دارد که چه زمان و به چه میزانی مجوز تخصیص ارز را بهشرکتهای حاضر در این طرحها ارائه کنند. درخصوص واردات اوپل هم باید بگویم دراین فاز برنامه واردات دو نوع از سه نوع محصول رونماییشده یعنی اوپل موکا و اوپل کورسا را در نظر داریم. پیشبینی میشود اوپل کورسا بهدلیل نوستالژی بودن و محبوبیت بین جوانان، مورد استقبال خوبی قرار گیرد.
درمورد خودرو اوپل موکا هم فیدبکهای بسیار خوبی از نمایشگاه شیراز با توجه بهطراحی بهروز این خودرو دریافت کردیم که بهنظر من حرف برای گفتن دارد.
چه شد مجموعه پرشیاخودرو که همواره با نام بامو بهیاد میآید، بهسمت تولید خودروهای تجاری حرکت کرد؟
شرکت پرشیاخودرو از چند سال گذشته و با توجه بهپتانسیل بازار ایران علاوهبر ادامه مسیر در حوزه واردات محصولات لوکس، نسبت بهتوسعه سبد محصولات خود رویکرد جدیدی را آغاز کرد؛ بههمین دلیل دو کارخانه تولیدی سواری و تجاری را راهاندازی کرده است.
کارخانه تولید و مونتاژ خودروهای تجاری با نام بونیز با محوریت استفاده از ظرفیت موجود در سطح استان فارس فعالیت میکند. این کارخانه پتانسیل تولید خودروهای تجاری از ۳.۵ تن بهبالا را دارد؛ بنابراین مجموعه خودروسازان بونیز با توجه بهنیازسنجی و آنالیز بازار، با تولید محصولات ۶ و ۸.۵ تن از کمپانی دانگفنگ فعالیت خود را آغاز کرده است و بهزودی شاهد تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری، از وانت تا کشنده خواهیم بود.