بر اساس آخرین پیش بینی آزمایشگاه ملی آرگون، تا سال ۲۰۳۰ تولید باتری های لیتیوم یونی خودروهای الکتریکی (EV) در آمریکای شمالی از ۱۲۰۰ گیگاوات-ساعت در سال فراتر خواهد رفت. این افزایش ۲۰ درصدی نسبت به پیش بینی قبلی از ۱۰۰۰ گیگاوات-ساعت در سال گذشته است.
\nامسال انتظار می رود ظرفیت تولید باتری های EV در آمریکای شمالی حدود ۳۰۰ گیگاوات-ساعت در سال باشد که نشان می دهد ظرفیت تولید این صنعت در حدود ۶ سال آینده ۴ برابر خواهد شد.
\nحدود ۱۲۰۰ گیگاوات-ساعت باتری برای تولید حدود ۱۲ میلیون دستگاه خودرو تمام الکتریکی جدید با فرض ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات-ساعت در هر خودرو یا ۱۵ میلیون خودرو با فرض ظرفیت باتری ۸۰ کیلووات-ساعتی کافی خواهد بود.
\nدفتر فناوری های خودرو وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرده است بیشترین تعداد سرمایه گذاری ها در غرب میانه و جنوب شرق آمریکا، نزدیک به مکان های مونتاژ خودرو انجام خواهد شد.
\nنزدیکی محل تولید باتری و مونتاژ خودرو برای به حداقل رساندن زمان و هزینه های حمل ونقل ضروری است. بسته به تقاضای فعلی خودروهای الکتریکی و سودآوری مورد انتظار، برنامه ها ممکن است تغییر کنند.
\nاگر سازندگان نشانه هایی از کاهش سرعت یا موانعی در فروش خودروهای الکتریکی سودآور بیابند، ممکن است سیاست های لازم را اتخاذ کنند. هنگامی که سلول های باتری تولید می شوند، در بسته های باتری (سیستم) ترکیب می شوند که این فرآیند عمدتا به صورت محلی انجام می شود. این موضوع به کاهش هزینه ها و افزایش کارایی تولید کمک می کند.
\nافزایش ظرفیت تولید باتری در آمریکای شمالی می تواند نقشی کلیدی در توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی ایفا کند. این تحولات می تواند پایه گذار آینده ای پایدارتر درکنار حفظ هرچه بیشتر محیط زیست برای خودروسازی باشد.
\n