بر اساس آخرین پیشبینی آزمایشگاه ملی آرگون، تا سال ۲۰۳۰ تولید باتریهای لیتیوم یونی خودروهای الکتریکی (EV) در آمریکای شمالی از ۱۲۰۰ گیگاوات-ساعت در سال فراتر خواهد رفت. این افزایش ۲۰ درصدی نسبت بهپیشبینی قبلی از ۱۰۰۰ گیگاوات-ساعت در سال گذشته است.
امسال انتظار میرود ظرفیت تولید باتریهای EV در آمریکای شمالی حدود ۳۰۰ گیگاوات-ساعت در سال باشد که نشان میدهد ظرفیت تولید این صنعت در حدود ۶ سال آینده ۴ برابر خواهد شد.
حدود ۱۲۰۰ گیگاوات-ساعت باتری برای تولید حدود ۱۲ میلیون دستگاه خودرو تمامالکتریکی جدید با فرض ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات-ساعت در هر خودرو یا ۱۵ میلیون خودرو با فرض ظرفیت باتری ۸۰ کیلووات-ساعتی کافی خواهد بود.
دفتر فناوریهای خودرو وزارت انرژی ایالاتمتحده اعلام کرده است بیشترین تعداد سرمایهگذاریها در غرب میانه و جنوب شرق آمریکا، نزدیک بهمکانهای مونتاژ خودرو انجام خواهد شد.
نزدیکی محل تولید باتری و مونتاژ خودرو برای بهحداقل رساندن زمان و هزینههای حملونقل ضروری است. بسته بهتقاضای فعلی خودروهای الکتریکی و سودآوری مورد انتظار، برنامهها ممکن است تغییر کنند.
اگر سازندگان نشانههایی از کاهش سرعت یا موانعی در فروش خودروهای الکتریکی سودآور بیابند، ممکن است سیاستهای لازم را اتخاذ کنند. هنگامی که سلولهای باتری تولید میشوند، در بستههای باتری (سیستم) ترکیب میشوند که این فرآیند عمدتا بهصورت محلی انجام میشود. این موضوع بهکاهش هزینهها و افزایش کارایی تولید کمک میکند.
افزایش ظرفیت تولید باتری در آمریکای شمالی میتواند نقشی کلیدی در توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش وابستگی بهسوختهای فسیلی ایفا کند. این تحولات میتواند پایهگذار آیندهای پایدارتر درکنار حفظ هرچه بیشتر محیطزیست برای خودروسازی باشد.