تویوتا، مزدا و سوبارو در موتورهای احتراقی جدید به نیرو می پیوندند


در حالی که هر اطلاعیه دیگری که این روزها توسط یک خودروساز منتشر می شود در مورد یک خودروی برقی آینده است، این چنین نیست. تویوتا، مزدا و سوبارو کنفرانس مشترکی را امروز در ژاپن برگزار کردند تا در مورد موتورهای احتراق داخلی جدید صحبت کنند. این سه نفر برای تسریع توسعه و کاهش هزینه ها با هم متحد می شوند.

این سه شرکت به جای مهندسی کردن یک موتور مشترک مورد استفاده هر سه شرکت، روی «موتورهای امضایی» کار خواهند کرد که نشان دهنده برندهای مربوطه آنها هستند. به طور خاص، تویوتا در حال آماده سازی خودروهای چهار خطی جدید است، مزدا به دنبال موتورهای چرخشی است، و سوبارو قصد دارد تا بوکسور افقی مخالف را بهبود بخشد. پیشرانه های جدید با چندین سوخت کربن خنثی سازگار خواهند بود: هیدروژن مایع، سوخت زیستی و سوخت مصنوعی.

همراه با اعلام، نمونه هایی از موتورهای آینده نیز وجود داشت. مزدا موتورهای تک روتور و دو روتور را برای کاربردهای EV عرضه کرد. همانطور که در MX-30 و مفهوم خودروی اسپرت Iconic SP دیده می شود، موتور چرخشی به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند. اتصال مکانیکی به چرخ ها ندارد. مزدا می‌گوید این روتاری «در حال حاضر برای ژنراتورها استفاده می‌شود» که برخی ممکن است آن را نشانه‌ای از تغییر آن در آینده تفسیر کنند.

تویوتا یک جفت چهار دستگاه خطی در حال پیشرفت، یک واحد 1.5 لیتری که به طور جداگانه و همچنین در داخل یک نمونه اولیه به نمایش گذاشته شده بود، به علاوه یک موتور 2.0 لیتری بزرگتر را به نمایش گذاشت. این شرکت چیز زیادی برای گفتن در مورد آنها نداشت، جدای از ذکر اینکه هر دو دارای “خروجی بالا و راندمان حرارتی بالا” هستند.

در مورد سوبارو، یک سیستم هیبریدی نسل بعدی را به ارمغان آورد و آن را در یک نمونه اولیه کراس‌ترک استتار شده نیز قرار داد. نسل سوم مدلی که در حال حاضر در ایالات متحده فروخته می‌شود، فاقد آپشن هیبریدی است، اما این کراس اوور با تنظیمات برقی در بازارهای دیگر عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری باکسر با یک موتور الکتریکی 12.3 کیلوواتی و یک بسته باتری کوچک لیتیوم یونی ترکیب می کند.

تویوتا، مزدا و سوبارو به وضوح نشان دادند که علیرغم پیوستن به نیروها برای توسعه پیشرانه های مقرون به صرفه تر، رقیب خود باقی خواهند ماند. از آنجایی که این موتورهای جدید کوچک‌تر خواهند بود، این سه نفر می‌گویند که مدل‌های آینده برای بهبود عملکرد هوا، کاپوت‌های پایین‌تری خواهند داشت تا راندمان را بهبود بخشند. در عین حال، این تغییرات به طراحان آزادی بیشتری خواهد داد.

یکی دیگر از اهداف مشترک این سه برند، ادغام موتورها، باتری ها و سایر واحدهای محرک الکتریکی در این ICE های نسل بعدی است. موتورهای احتراقی قرار است عملکرد بهتری ارائه دهند، بنابراین امیدواریم خودروهای سرگرم کننده از این پیشرفت های جدید بهره مند شوند.



منبع