
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404
تویوتا ادعا می کند که موتورهای احتراقی جدیدش یک بازی را تغییر می دهند
در حالی که برخی از خودروسازان خودروهای برقی را که تا چندین سال دیگر عرضه نخواهند شد، تبلیغ می کنند، تویوتا همین کار را با موتورهای احتراقی انجام می دهد. خیلی قبل از معرفی آنها در خودروهای تولیدی، ICEهای چهار سیلندر جدید به عنوان پیشرفت های در دست اجرا در پایان ماه می رونمایی شدند. در حال حاضر، مدیر ارشد فناوری خودروساز ژاپنی در حال ارائه جزئیات بیشتر در مورد آنچه در پیش است.
صحبت کردن با اخبار خودروهیروکی ناکاجیما از موتورهای 1.5 و 2.0 لیتری جدید به عنوان یک راه حل بالقوه برای تغییر بازی یاد کرد. او تا آنجا پیش رفت و گفت که آنها در مقایسه با محصول فعلی ICE ها "کاملاً متفاوت" خواهند بود. در حالی که خودروهای هیدروژنی واقعاً به پرواز در نیامده اند، تویوتا می گوید که کارهای توسعه ای که برای Mirai کم فروش انجام شده است به مهندسان کمک کرده تا در مورد بازده حرارتی موتور اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ناکاجیما به جزئیات در مورد بازده حرارتی اشاره نکرد اما تویوتا چندین سال پیش به 40 درصد رسید. نیسان به لطف فناوری e-Power خود با موتور احتراقی که به جای حرکت چرخ ها به عنوان یک ژنراتور برای تغذیه باتری عمل می کند، حتی 50 درصد بالاتر را نشان می دهد. یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی، مزدا، رویکرد مشابهی را با موتور چرخشی داخل MX-30، یک کراس اوور برقی با افزایش برد، در پیش گرفته است.
مدیر ارشد فناوری تویوتا اشاره کرد که موتورهای جدید پیستون کوتاه تری خواهند داشت که انجام این کار "یک کار بسیار دشوار" بود. این چهار خطی همگی برای «انقلابی کردن بسته بندی خودرو» کوچک تر خواهند بود و با بهینه سازی جریان هوا، قسمت های جلوی پایین تر را برای کارایی بهتر ممکن می سازند. گشتاور از دست رفته در این فرآیند با پاسخ فوری یک موتور الکتریکی جبران می شود. این موتورهای جدید عمدتاً با در نظر گرفتن هیبریدی ها ساخته می شوند.
در مورد اینکه چه زمانی اولین خودروها با موتورهای جدید به خیابان ها می آیند، انتظار می رود آنها را در حدود سال 2027 ببینیم. تویوتا در حال توسعه پیشرانه هایی است که نه تنها با سوخت های فسیلی، بلکه با سوخت زیستی، هیدروژن و حتی سوخت مصنوعی کار می کنند. ناکاجیما ادعا می کند که این خانواده موتورهای جدید "جای زیادی برای بازی دارد" و این نشان می دهد که ترفندهای مهندسی زیادی وجود دارد که شرکت در حال حاضر فاش نمی کند.
نیسان از زمانی که اخیراً اعلام کرد هزینه های خود را برای توسعه ICE متوقف کرده، استراتژی کاملاً متفاوتی دارد. در خودروهای برقی همه کاره می شود، با موتورهای گازی با افزایش برد به عنوان نقطه توقف.
منبع