سال گذشته تویوتا با وزارت زمین، زیرساخت، حملونقل و گردشگری ژاپن (MLIT) به دلیل بینظمیهایی که در فرآیند صدور گواهینامه خودروهایش مشاهده شد، بهخاطر برخورد کرد. به طور خلاصه، برخی از فرآیندهای تویوتا برای صدور گواهینامه خودروهای جدید با رویه های رسمی مورد نیاز ژاپن مطابقت نداشت. همه چیز در سال 2023 آشکار شد، زمانی که برخی از مدلهای دایهاتسو برای نتایج آزمایش بهتر اصلاح شدند.
اکنون تویوتا گزارش جامعی از نحوه برنامه ریزی برای اصلاح اوضاع ارائه کرده است. مدیر ارشد فناوری تویوتا و مدیر ارشد کیفیت جهانی، بدون وارد شدن بیش از حد به طرح کلی سه قسمتی شرکت، وظایف خود را به عنوان افرادی که مسئول حفظ کارها در مسیر هستند، به اشتراک خواهند گذاشت.
به طور خاص، رئیس فناوری تصمیمات را در طول توسعه خودرو اتخاذ خواهد کرد. رئیس کیفیت حرف آخر را برای صدور گواهینامه خواهد زد. خطوط ارتباطی در همه سطوح باز خواهد شد، بنابراین درک بهتری از آنچه باید اتفاق بیفتد وجود دارد. به عنوان خط دوم دفاعی، ناظر قانونی فرآیندها را بررسی کرده و به افسر ارشد ریسک گزارش می دهد. این خلاصهای از این طرح است که شامل مجموعهای از قوانین جدید، روشهای جدید و مسئولیتپذیری اضافی در طول فرآیند صدور گواهینامه است.
تویوتا در بیانیهای به شکستهای مدیریت در سطوح مختلف اذعان کرد و متعهد شد که بهتر عمل کند.
با پیشنهادات MLIT، تویوتا تشخیص داده است که مدیریت به اندازه کافی در عملیات صدور گواهینامه مشارکت نداشته است و زمینه های زیادی برای بهبود در اساس عملیات صدور گواهینامه آن وجود دارد، مانند سیستم مدیریت داده ها و ایجاد قوانین واضح تر. و رویه ها
تویوتا مکانیسمها و سیستمهای طراحیشده برای اجرای عملیات صدور گواهینامه مناسب را بررسی میکند، متوجه موارد غیرعادی میشود و از طریق تلاش مشترک بین مدیریت و افراد حاضر در محل، فوراً اقدام خواهد کرد.”
آنچه به عنوان بی نظمی در دایهاتسو – یک برند در گروه تویوتا – آغاز شد، در نهایت به مدل های محبوب ژاپن مانند یاریس کراس، کرولا اکسیو و کرولا فیلدر سرایت کرد. در نتیجه تولید اوایل سال جاری متوقف شد. همه چیز باید در ماه سپتامبر به حالت عادی بازگردد.