در ایالات متحده، سوپرا MK4 تغییرات سخت افزاری نسبت به نسخه اسپورت برای بازار داخلی داشت. این خودروساز موتور شش خطی سوپرا را با نصب توربوشارژرهای کوچکتر و چرخ فولادی و انژکتورهای سوخت بزرگتر ارتقا داد. نتیجه خروجی 321 اسب بخار (239 کیلووات) در 5600 دور در دقیقه و 315 پوند فوت (427 نیوتن متر) گشتاور در 4000 دور در دقیقه بود.

نسل چهارم تویوتا سوپرا هنوز هم توسط بسیاری به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپورت تاریخ شناخته می شود. سوپرا MK4 با توازن عالی بین قابلیت استفاده روزمره، عملکرد و پتانسیل تنظیم، اکنون خودرویی بسیار پرطرفدار در بازار خودروهای دست دوم است. این شرکت ژاپنی یک سوپرای جدید را در ایالات متحده به فروش میرساند (اکنون حتی با یک کتابچه راهنمای کاربر) اما بسیاری از علاقهمندان احتمالاً اگر فرصت داشته باشند، به جای آن یک سوپرا MK4 کاملاً جدید میخرند. اگر کسی به خودروی اسپورت نسل چهارم یک تغییر مدرن برای عصر کنونی بدهد چه؟
اما همه ما باید بپذیریم که اشکال حجیم نسل چهارم سوپرا در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم تا حدودی قدیمی به نظر می رسد. خودروسازان امروزه خودروهای اسپرت تیزتر و زاویه دارتر می سازند میمون طرح تصمیم گرفتیم نسبتهای زیبای خودرو را حفظ کرده و طراحی را با چرخها، گرافیکها و جزئیات کوچک بهروز کنیم. الهامبخش کلی طراحی مجدد از سوپرای فعلی میآید که نسبتهای متفاوت و خطوط واضحتری دارد.
این چیزی است که طراح میمون طرح در یکی از آخرین ویدیوهای خود در مورد یوتیوب. سوپرا MK4، یکی از دو خودروی JDM مورد علاقه این هنرمند، به عنوان یک بدنساز روی چرخ هایی با “سطوح بزرگ و حجم های بزرگ” توصیف می شود. در مقایسه با تمام نسل های دیگر سوپرا، از جمله نسل فعلی، MK4 در بهترین معانی ممکن از این دو کلمه چاق تر و تهاجمی تر به نظر می رسد. طراح می گوید که جادوی سوپرا MK4 این است که در عین حال زیرک و در عین حال فوق العاده قدرتمند به نظر می رسد.
در مقایسه با سوپرای امروزی، MK4 اندکی قدرت کمتری داشت. مدلی که امروز به فروش می رسد 382 اسب بخار (285 کیلووات) و 368 پوند فوت (500 نیوتن متر) گشتاور در مشخصات ایالات متحده ارائه می دهد. آیا این موتور جدید و قدرتمندتر 3.0 لیتری شش سیلندر خطی بیامو تطابق خوبی با نسبتهای طراحی سوپرا MK4 دارد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.