رسوایی تویوتا/دایهاتسو در رابطه با بی نظمی های کشف شده در تست های تصادف هنوز به پایان نرسیده است. پس از اینکه چندین مدل با استانداردهای دولتی مطابقت نداشتند اما به هر حال ده ها هزار مدل به مشتریان تحویل داده شدند، اکنون هفت مدل دیگر شناسایی شده است. تحقیقات هنوز ادامه دارد، اما در این بین، یاریس کراس، کرولا اکسیو و کرولا فیلدر دیگر برای مشتریان در ژاپن ارسال نمیشوند.
در یک اطلاعیه کوتاه، تویوتا امروز یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد تا توضیح دهد که چه اشتباهی رخ داده است. آکیو تویودا، رئیس هیئتمدیره، میگوید وزارت زمین، زیرساخت، حملونقل و گردشگری ژاپن در 31 مه درباره نحوه استفاده این خودروساز از روشهای آزمایشی متفاوت با استانداردهای تحمیلی مطلع شد. دادههای ناکافی در تستهای حفاظت از عابر پیاده و سرنشین برای این سه خودرو، بهعلاوه خطاهایی در تستهای تصادف و سایر روشهای تست برای چهار مدلی که از آن زمان متوقف شدهاند، کشف شد: سدان نسل قبلی Crown، مینیونهای Isis و قدیمی Sienta، و چهارم کراس اوور لوکس نسل لکسوس RX.
![<p>تویوتا کرولا اکسیو سدان</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
تویوتا کرولا اکسیو سدان
در طول کنفرانس مطبوعاتی، شینجی میاموتو، گروه ارتقای مشتری اول، افسر ارشد به جزئیات بیشتری در مورد تخلفات پرداخت. تویوتا از داده های تست توسعه احتراق تایمر کیسه هوا برای برنامه های صدور گواهینامه برای Crown و Isis استفاده کرد. روش احتراق تایمر برای ایجاد شرایط برخورد شدیدتر در مقایسه با موارد ذکر شده در تست گواهی استفاده شد.
برای کرولا، این شرکت بار دیگر از دادههای تست توسعه در شرایط آزمایشی شدیدتر برای ارزیابی آسیب به سر عابر پیاده در تصادف استفاده کرد. زاویه ضربه 50 درجه ای که قانون تعیین کرده بود در واقع در 65 درجه انجام شد. شایان ذکر است که سدان اکسیو و واگن فیلدر بر اساس نسل قبلی کرولا ساخته شده اند و همچنان به عنوان خودروهای ناوگان در ژاپن در دسترس هستند.
سومین موردی که توسط میاموتو برجسته شده است شامل کرولا، سینتا و کراون در مورد آزمایشی برای ارزیابی آسیب سر و پاهای عابر پیاده در برخورد بود. تویوتا با ارسال داده های نقطه یک طرفه برای هر دو طرف به جای انجام اندازه گیری های جداگانه چپ و راست، از داده های اشتباه استفاده کرد.
![<p>تویوتا کرولا فیلدر</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture> </section>
<p>تویوتا هنگام انجام تست برخورد از عقب بر روی کراون و سینتا، از مانع متحرکی استفاده کرد که سنگینتر از استاندارد استاندارد بود (4000 پوند به جای 2425 پوند). در نتیجه، برای دریافت گواهینامه، این شرکت دادههای آزمایش توسعه را تحت شرایط آزمایشی شدیدتر از الزامات ارائه کرد.</p>
<p>در مورد یاریس کراس، تغییر مقررات توسط تویوتا نادیده گرفته شد. آزمایشی برای ارزیابی آسیب وارد شده به نیمکت عقب توسط چمدان واقع در صندوق عقب هنگام تصادف خودرو انجام شد. یک الزام جدید برای بلوک های چمدان متعاقباً اجباری شد اما آزمایش تکرار نشد زیرا داده های آزمایش قدیمی در برنامه صدور گواهینامه استفاده می شد.</p>
<p>مورد ششم و آخر مربوط به لکسوس RX و تست قدرت موتور بررسی می شود که در طی آن خروجی مورد نظر به دست نیامده است. آزمایش باید متوقف می شد و سپس شرکت باید بررسی می کرد که چه چیزی اشتباه رخ داده است تا بتواند تغییرات لازم را ایجاد کند. با این حال، تویوتا اعتراف می کند که “سیستم کنترل موتور برای دستیابی به قدرت مورد نظر تنظیم شده است.” سپس آزمون مجدداً برای اخذ گواهینامه انجام شد.</p>
<p>تویوتا به مالکان خودروهای آسیبدیده اطمینان میدهد “هیچ مشکل عملکردی که با قوانین و مقررات مغایرت داشته باشد، وجود ندارد. بنابراین، نیازی به توقف استفاده از خودروهای آسیب دیده نیست.” با این حال، ارسال کرولا اکسیو، کرولا فیلدر و یاریس کراس به مشتریان موقتا متوقف شده است.</p>
<section class=](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)