تویوتا قاطعانه معتقد است که دستیابی به آلایندگی صفر می تواند بدون از بین بردن موتور احتراق داخلی انجام شود. در حالی که برخی از خودروسازان مانند پورشه در حال سرمایه گذاری در توسعه و تولید سوخت های مصنوعی هستند، غول ژاپنی رویکرد متفاوتی دارد. می خواهد OL’ICE را تطبیق دهد و آن را با هیدروژن کار کند. در واقع، موتور 1.6 لیتری توربوشارژ GR Yaris و GR Corolla قبلاً در مسابقات اتومبیلرانی آزمایش شده است.
فقط هات هاچ ها نیستند که یخ هیدروژن سوز دریافت کرده اند زیرا HiAce نیز برای کارکردن با هیدروژن به جای بنزین یا گازوئیل اصلاح شده است. در تصویر زیر، ون سودمند وارد یک برنامه آزمایشی در استرالیا شده است که در آن شرکتهای محلی مختلفی از وسایل نقلیه در شرایط واقعی استفاده خواهند کرد. در قلب اسب کار یک موتور V6 توربوشارژ وجود دارد که از لندکروزر (LC300) قرض گرفته شده است. خروجی از طریق یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک به محور عقب هدایت می شود.

15 عکس ها
تویوتا در مراسم معرفی HyAce’s Aussie گفت که این فناوری در لندکروزر و همچنین سایر وسایل نقلیه بزرگ که برای یدککشی و حمل محمولههای بزرگ به کار میروند، معنا پیدا میکند. در مصاحبه با راندنمیتسوماسا یاماگاتا، رئیس کارخانه هیدروژن گفت: «احتمالاتی برای سازگاری وجود دارد. [hydrogen-fueled engines] به آن وسایل نقلیه بزرگ، از جمله لندکروزر. این مزیت فناوری را می توان برای آن وسایل نقلیه از جمله استفاده کرد [those that are used for heavy] بکسل و [heavy] بارگذاری.”
تویوتا از سال 2017 روی موتورهای احتراقی با سوخت هیدروژن کار میکند و چهار سال بعد، زمانی که کرولا اسپرت در چهار دور از سری Super Taikyu رقابت کرد، این فناوری را معرفی کرد. در HiAce، ICE به شدت کاهش یافته است زیرا تنها 161 اسب بخار (120 کیلووات) و 354 نیوتن متر (261 پوند فوت) تولید می کند. در لندکروزر معمولی LC300 – که در ایالات متحده ارائه نمی شود – این موتور 3.4 لیتری توئین توربو V6 قدرتی معادل 409 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متری (479 پوند فوت) تولید می کند، بنابراین هنگام انتقال از این خودرو، سرعت زیادی را فدا می کنید. بنزین به هیدروژن
HiAce دارای سه مخزن هیدروژن مانند مخزن های نسل دوم Mirai است. جالب اینجاست که تویوتا میگوید که نه تنها به دنبال بهینهسازی بستهبندی برای افزایش ذخیرهسازی سوخت است، بلکه در حال دستکاری فرآیند احتراق و حتی بررسی امکان افزودن فناوری هیبریدی است.
در HiAce، موتور احتراق داخلی در جلو قرار دارد در حالی که مخازن سوخت هیدروژن در زیر زمین نصب شده است. اینها آب کافی برای برد محدود کمتر از 124 مایل (200 کیلومتر) دارند، که ایده آل نیست اما باید از جایی شروع کنید، درست است؟