تویوتا هنوز برنامه ای برای ارائه رقیب فورد ماوریک در ایالات متحده ندارد


تویوتا اخیراً خط تولید خود را با مدل‌های جدیدی مانند کراون و گرند هایلندر افزایش داده است، اما یک وسیله نقلیه گم شده است: یک پیکاپ جمع و جور. کامیون ها بزرگتر از همیشه هستند و به محصولات کوچکتری مانند فورد ماوریک اجازه می دهند خریداران زیادی پیدا کنند. به گفته تد اوگاوا، مدیرعامل تویوتا آمریکای شمالی، با وجود بخش جدید، تویوتا هنوز برنامه‌ای برای ارائه رقیب ماوریک ندارد.

اوگاوا گفت اخبار خودرو که در حال “تحصیل در آن منطقه” و بحث در مورد امکانات این بخش با روسا در ژاپن است. وی خاطرنشان کرد که کامیون‌های کامپکت و متوسط ​​فرصتی برای برق‌رسانی فراهم می‌کنند که چالش مقرون به صرفه نگه داشتن قیمت را به همراه دارد.

ماوریک به لطف قیمت مقرون به صرفه و پیشرانه هیبریدی موجود با هیاهوی زیادی وارد صحنه شد. این کامیون برای راه اندازی امروز کمی گران تر از زمانی است که برای اولین بار در سال 2022 به فروش رسید، اما این امر فروش را کاهش نداده است. آنها در سال گذشته با جهش 26.5 درصدی به 94054 دستگاه رسیدند و فروش آنها در سه ماه اول سال 2024 به میزان 82 درصد افزایش یافته است و فورد نزدیک به 40000 دستگاه فروخته است.

Maverick در ابتدا MSRP زیر 20000 دلار داشت، بدون در نظر گرفتن مقصد. امروز، Maverick سطح پایه با موتور 2.0 لیتری EcoBoost از 25515 دلار شروع می شود که شامل 1595 دلار هزینه مقصد می شود. هیبرید کمی گرانتر است و 27015 دلار است. با در نظر گرفتن پنج صندلی، یک تخت کامیون قابل استفاده، و امتیاز ترکیبی 37 مایل در هر گالن، ما می گوییم که هنوز یک معامله است.

اگر روند فعلی ادامه یابد، سال 2024 بهترین سال فروش ماوریک خواهد بود و تنها رقیب واقعی آن یعنی هیوندای سانتا کروز را به باد خواهد داد. خیلی خوب است که ببینیم تویوتا چه چیزی می تواند در فضا ارائه دهد، نه تنها به این دلیل که فورد بسیار خوب است، بلکه همچنین به این دلیل که رقابت معمولاً محصولات بهتری را برای ما به ارمغان می آورد.



منبع