Sweers همچنین از یک زنجیر درایو 1 3/4 اینچی گستردهتر استفاده کرد – یک چهارم پهنتر از تمام مدلهای قبلی Tundra.

با این حال، تخت کامیون استرس شدیدی را نشان میداد که سوئرز را بر آن داشت تا بستری بادوامتر برای توندرا 2022 بسازد. او از مواد کامپوزیتی سبکتر، محکمتر و کمتر خوردهپذیر استفاده کرد که با پرتاب سنگها، بلوکهای خاکستری و حتی یک موتور V8 روی آن آزمایش شد. تخت بدون فرورفتگی زنده ماند.
در همین حال، سویرز به جای قاب معمولی پیشینیان، یک قاب خطی و نردبانی برای توندرا انتخاب کرد. طراحی جدید پشتیبانی گسترده تری از تخت فراهم می کند و امکان توزیع یکنواخت وزن را فراهم می کند. او همچنین بر روی فضای ذخیره سازی، از جمله مواردی که در زیر صندلی های عقب یافت می شود، تمرکز کرد.
او افزود: «وقتی عرض زنجیر، چرخ دنده سیارهای، شفتهای خود را افزایش میدهید، همه چیز دیگر باید تقویت شود تا با آن همراه شود.»
در طول سال ها، ما شاهد بوده ایم که اتومبیل ها به باشگاه میلیون ها مایل رسیده اند. این بهترین گواهی دوام برای هر وسیله نقلیه ای است و به طور تصادفی، تعدادی از آن وسایل نقلیه ای که ما پوشش دادیم تویوتا بودند.
به طور خاص، دو دستگاه تویوتا توندرا از سال 2007. یکی از آنها متعلق به ویکتور شپرد بود که در یک میلیون مایل (1609000 کیلومتر) بود. تویوتا به شپرد یک تاندرا کاملا جدید داد تا جایگزین کامیون قدیمی اش شود.
این خودروساز سپس این وسیله نقلیه را مورد مطالعه قرار داد تا ببیند چه کمکی در 9 سال آن در جاده ها داشته است، و امروز، مهندس ارشد تویوتا، مایک سویرز، آنچه را که خود و تیمش آموخته و برای مدل 2022 به کار برده اند، به اشتراک گذاشت.
وقتی تویوتا توندرا میلیون مایلی شپرد را دریافت کرد، تنها چیزهایی که کار نمیکرد، محافظ آفتابگیر در سمت راننده و کیلومتر شماری بود که به حداکثر 999999 مایل رسید. حتی چارچوب صندلی خم نشده بود و فوم آن فرسوده نشده بود و فقط ساییدگی و پارگی خفیف را نشان می داد.