در اواخر ماه مه، تویوتا کنفرانس مشترکی با سوبارو و مزدا در مورد هدایت تلاشها به خانواده جدیدی از موتورهای احتراقی تمیزتر برگزار کرد. تویوتا در حال توسعه پیشرانههای چهار سیلندر جمعوجورتر است، سوبارو در حال اصلاح باکسر است در حالی که مزدا به دنبال موتور چرخشی با افزایش دامنه است. یک ویدیوی جدید و نسبتاً غیرمنتظره ارتباط قویتر بین دو برند ژاپنی را برجسته میکند.
توسط مقام رسمی منتشر شد تویوتا تایمز مجله، ویدئوی سه ساعته همه چیز در مورد نت اگزوز موتور سوبارو است. به طور خاص، این یک بوکسر 1.8 لیتری توربو شارژ است که به Levorg Layback می رود. این چیه که میپرسی؟ این در اصل یک نسخه جک شده از Levorg است. اگر این نام هم زنگ نزند، واگن ایمپرزا است که در بازارهای خاصی به فروش می رسد.
توجه داشته باشید، این یک Layback کاملاً استوک نیست زیرا دارای یک اگزوز ارتقا یافته از STI است. این ویدیوی 180 دقیقه ای که به سبک ASMR گرفته شده است، مزایای داشتن صدا خفه کن اختیاری سوبارو تکنیکا بین المللی را برجسته می کند. در تویوتا تایمز مجله، یک مهندس سوبارو متخصص در سیستم های ورودی هوا از اینکه قوانین سختگیرانه موتورهای مدرن را خاموش می کند، شکایت دارد. به نقل از نوبویوشی تاکاشیما، قوانین سختگیرانه امروزی ما را مجبور میکند تا مدلهای کارخانهای را تا حد امکان بیصدا بسازیم.
خوشبختانه، STI میتواند برخی از دسیبلهای از دست رفته موتور باکسر را بازیابی کند، حتی اگر فقط برای یک واگن بلند شده باشد تا یک ماشین STI واقعی. این موتور 1.8 لیتری باکسر تنها 174 اسب بخار قدرت تولید می کند که از طریق CVT به سیستم چهار چرخ متحرک منتقل می شود. بسته به بازار، Levorg معمولی را می توان با 271 اسب بخار تولید کرد. حتی یک Levorg STI Sport در ژاپن با موتور گازی قوی تر و بزرگتر 2.4 لیتری WRX وجود دارد.
جدای از همکاری GR86/BRZ و این همکاری موتور جدید، مبادا فراموش کنیم که تویوتا 20.42 درصد سهم در سوبارو دارد. بزرگترین خودروساز جهان همچنین 5.05 درصد از دیگر عضو اتحاد موتورهای جدید، مزدا، سهم دارد.
یکی دیگر از سه ژاپنی در حال تولید است زیرا میتسوبیشی اخیراً به اتحاد هوندا و نیسان پیوست که در ماه مارس اعلام شد.