تویوتا EV با باتری‌های حالت جامد چند سال دیگر عرضه می‌شود


تویوتا طی چند سال آینده یک خودروی الکتریکی تولیدی با باتری‌های حالت جامد عرضه خواهد کرد و موجودی خودروهای جدید در ایالات متحده به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

خودروی الکتریکی تویوتا با باتری‌های حالت جامد تا چند سال دیگر عرضه می‌شود

باتری های حالت جامد همیشه حداقل چند سال دیگر به نظر می رسد. در اوایل سال 2022، تویوتا گفت که تا سال 2025 یک هیبریدی با فناوری باتری انقلابی خواهیم داشت اما از آن زمان تاکنون هیچ خبری در این زمینه وجود نداشته است. با این حال، پاییز گذشته، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که به “دستیابی به موفقیت” دست یافته است. این خودرو وعده 10 تا 80 درصد شارژ در 10 دقیقه و مسافت 621 مایل (1000 کیلومتر) را می داد.

در ابتدا قرار بود اولین خودروی برقی با باتری‌های حالت جامد در سال 2027 یا 2028 وارد بازار شود، اما بیانیه جدیدی از یکی از مقامات تویوتا نشان می‌دهد که عرضه آن ممکن است به جلو کشیده شده باشد. رئیس تویوتا Kirloskar Motor در یک اجلاس سرمایه گذاری در هند گفت که این خودرو «در چند سال آینده» وارد بازار خواهد شد.

ویکرام گولاتی برد حتی بهتری را تبلیغ کرد و گفت که یک خودروی الکتریکی با باتری حالت جامد قادر خواهد بود با یک بار شارژ 745 مایل (1200 کیلومتر) را طی کند. این رقم قبلاً توسط تویوتا برای یک باتری حالت جامد با مشخصات بالاتر ذکر شده بود که قرار است بعداً وارد بازار شود.

موجودی خودروهای جدید در ایالات متحده به 2.7 میلیون دستگاه رسید

نمایندگی Mercedes-EQ در یوکوهاما، ژاپن

Cox Automotive تخمین می زند که بیش از 2.7 میلیون خودروی جدید در ایالات متحده منتظر خریدار هستند. تنها در دسامبر گذشته، موجودی بیش از 200000 وسیله نقلیه افزایش یافت. ناوگان موجود معادل عرضه 71 روزه است و پیش بینی می شود در سال 2024 بیشتر رشد کند.

برآورد می‌شود که امسال موجودی خودروهای جدید به نزدیک به سه میلیون دستگاه برسد، بنابراین با سطوح قبل از همه‌گیری مطابقت دارد. Cox Automotive معتقد است که از آنجایی که تعداد زیادی از دلال‌ها مشغول هستند، فروشندگان می‌توانند در تلاش برای جابه‌جایی خودروهای بیشتر، تخفیف‌هایی را «متوسط» اعمال کنند. با این حال، کاهش قیمت بیش از 10 درصد بعید به نظر می رسد.

در یادداشتی مرتبط، تحلیلگران صنعت ادعا می‌کنند که در 12 ماه آینده تقریباً 36.2 میلیون خودروی دست دوم به فروش می‌رسد که در مقایسه با سال 2023 کمتر از یک درصد رشد داشته است.



منبع