تویوتا GR یاریس و GR کرولا بیش از 500 اسب بخار از تیونر دریافت می کنند


تویوتا GR یاریس و GR کرولا جدید ماشین‌های عملکردی چشمگیر کارخانه هستند، اما این بدان معنا نیست که جایی برای بهبود وجود ندارد. در واقع، تیونرها موتور 3 سیلندر در هات هاچ تویوتا GR را بسیار قابل تنظیم می دانند. برای اینکه دقیقاً به شما نشان دهیم چگونه می توانید با خیال راحت عملکرد هات هاچ تویوتا GR جدید خود را افزایش دهید، بچه های Motive Video راهنمای تنظیم کاملی ایجاد کرده اند.

Motive Video یک کانال یوتیوب استرالیایی است که بر روی تیونینگ پس از فروش خودروهای پرفورمنس تمرکز دارد. آنها به خاطر ساخت تویوتا GR یاریس خود که باعث شد هاچ بک کوچک خود را از انبار به بیش از 500 اسب بخار رساندند، به خوبی شناخته شده اند. Motive Video همچنین رکورد سریعترین یاریس GR را در نوار درگ با زمان ثبت رکورد 10.8 ثانیه به ثبت رساند.

تمام این تجربه‌هایی که محدودیت‌های پلت‌فرم GR Yaris را پشت سر می‌گذارند به این معنی است که تیم Motive TV یک یا دو چیز در مورد تیونینگ توربوشارژ جدید تویوتاس در خط 3 می‌داند. G16E-GTS کاملاً جدید یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ خطی 3 است که 268 اسب بخار نیرو (200 کیلووات) و 273 پوند فوت (370 نیوتن متر) گشتاور در GR یاریس تولید می کند. برای GR کرولا بزرگتر، G16E-GTS 300 اسب بخار (224 کیلووات) و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

G16E-GTS ممکن است از نظر موجودی قابل توجه باشد، اما چند مود ساده می تواند قدرت بیشتری را از این خط 3 باز کند. تیم Motive TV خاطرنشان کرد که آنها متوجه ناهماهنگی‌های زیادی در کارکرد یاریس GR خود شده‌اند. آنها معتقدند این به این دلیل است که GR یاریس در تلاش است تا مطمئن شود که سیستم چهار چرخ متحرک آن بیش از حد گرم نمی شود. ECU موجودی GR یاریس همچنین ناهماهنگی هایی مانند اضافه کردن خط قرمز مصنوعی در حین کشش یا کشیدن زمان بندی در انتهای بالای محدوده دور ایجاد می کند.

با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد یاریس در حین اجرای داینو، تیم می‌تواند تشخیص دهد که کدام اصلاحات ارزش وقت و هزینه شما را دارند. حالت‌های آسان مانند آهنگ مطمئناً ارزش سرمایه‌گذاری را دارند و مقدار قابل توجهی از قدرت را اضافه می‌کنند. تغییراتی مانند ورودی یا اگزوز قدرت قابل توجهی اضافه نکردند، اما نویزهایی را اضافه کردند که در خودروی استوک وجود ندارد.

با نزدیک شدن به سطوح قدرت بالاتر، تنها مشکل مکانیکی که تیم در G16E-GTS پیدا کرد، فنرهای سوپاپ بود. شناور سوپاپ در دورهای بالاتر پس از اضافه شدن لحن مشاهده شد و مجموعه ای قوی از فنرهای سوپاپ برای جبران اضافه شد. در حین افزودن فنرهای سوپاپ، می‌توانید میل‌بادامک‌های عملکردی جدیدی را نیز اضافه کنید، که دقیقاً همان چیزی است که خدمه تلویزیون Motive عملکرد چشمگیری را به همراه داشت.

همانطور که ساخت ادامه دارد، مدها به انباشته شدن ادامه می دهند تا زمانی که در یاریس کوچک GR به بیش از 500 اسب بخار قدرت برسید. چه مودهایی را به هاچ GR تویوتا خود اضافه می کنید؟



منبع