تویوتا GR GT3 هنگام تست مسیر خیس عصبانی به نظر می رسد


GR GT3 Concept را به خاطر دارید؟ ما انجام می دهیم. این خودرو در ژانویه 2022 در سالن خودرو توکیو به عنوان پیش نمایشی برای جانشین قدیمی Lexus RC F GT3 معرفی شد. این خودرو تا فصل 2026 به طور رسمی به مسابقه نمی‌پردازد، اما یک نمونه اولیه استتار شده اکنون در بلژیک مشاهده شده است. ماشین متوسط ​​و لاغر تویوتا در حال عمل بر روی یک آبگرم خیس فرانکورشان دیده شد.

GR GT3 قبلاً در حال آزمایش در ژاپن در پیست Motegi و همچنین در فوجی اسپیدوی متعلق به تویوتا فیلمبرداری شده است. اکنون با بال بزرگ عقب و باسن پهن خود در اروپا فرود آمده است. برای دریافت ایده ای از آنچه در زیر مبدل پنهان شده است، تصاویری از مفهوم را در پایین این صفحه ضمیمه کرده ایم.

اندکی باران مانع از این نشد که راننده آزمایشی ماشین مسابقه را به دور پیست چالش برانگیز 4.3 مایلی هل دهد. GR GT3 به ​​دلیل دیگری که به همان اندازه مهم است مرتبط است، زیرا یک نسخه لکسوس جاده ای را تولید خواهد کرد. این شایعه نیست، یک واقعیت است. حدود یک سال پیش، راب لوپ، مدیر تیم تویوتا WEC به سایت خواهر ما گفت Motorsport.com:

“تاریخ [2026] در راستای خودروهای جاده‌ای است که از فلسفه تویوتا برای داشتن یک خودروی موتوراسپورت در جاده پیروی می‌کند. در حال حاضر این روند رو به جلو است.” وقتی از لوپه در مورد اینکه آیا نشان لکسوس را خواهد داشت یا خیر، گفت: “در حال حاضر، به نظر می رسد. این بستگی به نحوه توسعه آن در تویوتا دارد، اما در حال حاضر بله.”

لکسوس یا تویوتا، آنچه در اینجا واقعاً مهم است این است که روی یک خودروی اسپورت جدید پلاک وجود داشته باشد. با توجه به نت گلویی اگزوز، احتمالاً از یک موتور بزرگ V-8 استفاده می شود. موتوراسپرت گزارش می دهد که نسخه مسابقه ای قرار بود برای اولین بار برای فصل 2025 عرضه شود، اما به دلیل موانع در توسعه ماشین قانونی خیابانی، یک سال عقب افتاد. دو سال و نیم از معرفی این مفهوم می گذرد.

در فوریه 2024، دیوید ویلسون، رئیس توسعه مسابقات تویوتا، گفت SportsCar365 که «خط زمانی [for the car’s launch] هنوز در سال 2026 است و توسعه همچنان به خوبی پیش می رود. هومولوژی باید انجام شود و مراحل زیادی در آن وجود دارد. همه چیز برنامه ریزی می شود، اما شما باید کمی از خود فاصله بگیرید.”

ویلسون پیشنهاد داد که اولین مسابقه می تواند در 24 ساعت دیتونا 2026 برگزار شود. ان شاءالله زودتر مدل جاده ای را ببینیم.



منبع