حدود یک سال پیش، تویوتا با ایجاد یک قرن سواری، معتبرترین نام خود را بر روی یک SUV زد. هنگامی که لوکسوبارج رونمایی شد، بلافاصله متوجه یک نسخه جالب با نشان Gazoo Racing شدیم که دارای درهای عقب کشویی شبیه به مینی ون بود. این در واقع یک GRMN تمام عیار بود که به صورت یکباره ساخته شد. خوب، نه برای مدت طولانی.
آکیو تویودا، رئیس تویوتا، طی سفری به چین برای گپ زدن با دارندگان شاسی بلندهای Century گفت که تنها یک ویژگی GRMN وجود دارد. او امتیاز مالکیت آن را دارد، که همان چیزی است که میتوانیم در مورد سدان راد Century GRMN که چند سال پیش دیدیم، بگوییم. تفاوت بین این دو این است که این SUV در حال تولید است تا “بسیاری از مردم از سراسر جهان بتوانند سوار شوند.”
بر اساس پلتفرم TNGA، شاسی بلند معمولی Century با تنظیمات V-6 هیبریدی پلاگین با قدرت 406 اسب بخار عرضه می شود. مشخص نیست که آیا Gazoo Racing Masters از نوع Nürburgring یک V-8 بزرگ مانند سدان Century نسل قبلی ارائه خواهد کرد یا خیر. تویوتا پیش از این تنها تویوتا در تاریخ بود که با V-12 عرضه شد، اما نمیتوانیم تصور کنیم که دوباره آن را بازگرداند.
از زمانی که آکیو تویودا آن را GRMN پرچرب نامیده است، انتظار داریم شاسیبلند Century GRMN داغتر باشد. تویوتا خودروهای خاصی را در سرتاسر جهان با نشان GR Sport می فروشد، اما این خودروها عمدتاً به اصلاحات زیبایی و اصلاح جزئی سیستم تعلیق محدود می شوند. ارتقاهای قابل توجه بیشتری برای خودروهای GR، مانند هات هاچ GR Yaris و GR Corolla در نظر گرفته شده است. در بالای زنجیره غذایی، مدل های GRMN همه خوبی ها را دارند.
مدلهای GRMN بسیار اندک بودهاند و اکثر آنها منحصر به بازار ژاپن بوده و در تعداد محدود ساخته شدهاند. واقعیت جالب: تویوتا زمانی یک نسخه GRMN از iQ شایان ستایش را فروخت. بله، این همان ماشین شهری کوچکی است که استون مارتین برای ساخت Cygnet استفاده کرد تا انتشار کربن ناوگان خود را کاهش دهد. GRMN Yaris به اروپا راه یافت، در حالی که GRMN Supra آینده باید به طور گستردهتری در دسترس باشد. امیدوارم ویزای آمریکا تایید شده باشد.
شاسی بلند قرن در حال حاضر فقط در ژاپن و چین فروخته می شود. تویوتا قبلاً به ساخت یک SUV با عملکرد بالا اشاره کرده است و رئیس GR، تومویا تاکاهاشی اخیراً گفته است که این یک ضرورت است. با این حال، او احتمالاً به شاسی بلند قرن اشاره نمی کرد زیرا این وسیله نقلیه مجلل بسیار گران است و بازاری خاص را هدف قرار می دهد.
در هر صورت، به نظر می رسد تویوتا از گذاشتن نشان GRMN در یک SUV نمی ترسد. بالاخره چرا باید؟ وسایل نقلیه اسپرت AMG، M و RS زیادی وجود دارد. تا زمانی که ما یک GRMN Supra دریافت می کنیم، همه چیز خوب است. در حالی که آنها در آن هستند، یک کرولا GRMN هم ضرری ندارد.
GRMN تنها نسخه ویژه شاسیبلند قرن نخواهد بود زیرا تویوتا قبلاً یک کانورتیبل ساخته است تا به عنوان وسیله نقلیه رژه برای انجمن سومو ژاپن استفاده شود.
149 عکس ها