تگزاس نمی‌خواهد خودروسازان اطلاعات رانندگی شما را با شرکت‌های بیمه به اشتراک بگذارند



بسیاری از خودروهای مدرن می‌توانند اطلاعات مربوط به خودرو، راننده و محیط اطراف را جمع‌آوری کنند. این به خودی خود بد نیست، اما خودروسازان در حال فروش این داده‌ها به ضرر مالکان دستگیر شده‌اند و این امر توجه تحقیقاتی کن پکستون، دادستان کل تگزاس را به خود جلب کرده است. دفتر او اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد خودروسازان ناشناس که اطلاعات راننده را بدون مجوز یا اطلاعیه مناسب جمع‌آوری و می‌فروشند، آغاز کرده است.

Paxton به دنبال شرکت‌ها تحت قانون اقدامات تجاری فریبنده-حفاظت از مصرف‌کننده دولت است. این به دادستان کل اجازه می دهد تا شرکت ها را برای اقدامات نادرست، گمراه کننده یا فریبنده مورد بررسی قرار دهد. این دفتر قبلاً اطلاعاتی را از خودروسازان درگیر و اشخاص ثالثی که آنها داده ها را به آنها فروخته اند، درخواست کرده است.

پکستون جمع آوری غیرمجاز داده های راننده را “تهاجمی” و “ناراحت کننده” خواند و گفت که این امر مستلزم “بررسی کامل و اجرای مناسب است.” این ایالت همچنین قانون جدیدی برای حفظ حریم خصوصی داده ها دارد که از اول جولای اجرایی می شود.

رکورد ماه گذشته گزارش داد که دفتر پکستون در ماه آوریل نامه‌های “تحقیقات مدنی” را به حداقل چهار خودروساز – کیا، جنرال موتورز، سوبارو و میتسوبیشی ارسال کرده است. دفتر دادستان کل به دنبال اسناد شرکت در مورد “افشای آنها به مشتریان در مورد میزان اقدامات جمع آوری داده ها و فروش بعدی داده های مشتریان خود” است.

تحقیقات پس از آن می رسد مجله نیویورک تایمز در ماه مارس فاش شد که جنرال موتورز، کیا، سوبارو و میتسوبیشی همگی داده‌های راننده را در پورتالی برای بیمه‌گران به اشتراک گذاشته‌اند و برخی از رانندگان جنرال موتورز شاهد افزایش نرخ بیمه خود در نتیجه آن بودند. قانونگذاران ایالات متحده در سال جاری همچنین تویوتا، بی‌ام‌و، نیسان، مزدا، مرسدس بنز و سایرین را متهم کرده‌اند که اطلاعات مکان خودرو را بدون حکم یا حکم دادگاه با پلیس به اشتراک گذاشته‌اند و نگرانی‌های بیشتری در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده‌اند.

نقش خودرو در وضعیت نظارتی در حال گسترش هنوز نامشخص است. آن‌ها می‌توانند سرعت، ترمزگیری، مدت زمانی که به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی از پایین نگاه کرده‌اید و موارد دیگر را ضبط کرده و به اشتراک بگذارند. تگزاس تنها یکی از 50 ایالت اتحادیه است، اما وسعت آن، مانند کالیفرنیا، به آن نفوذ بزرگی در صنعت می‌دهد، و ممکن است این لطفی باشد که به ما اجازه می‌دهد در خلوت به جستجو ادامه دهیم.



منبع