تیزر ویدیویی پیکاپ کیا به نام تاسمان


کیا خط تولید خود را با مدل‌های فراوانی گسترش داده است، اما هنوز یک غفلت آشکار در مجموعه رو به رشد آن وجود دارد – یک پیکاپ تراک جهانی. این شکاف به زودی با قضاوت در یک ویدیوی تیزر برای اسب کار جدید برطرف خواهد شد. به اندازه کافی عجیب، ما اصلاً نمی‌توانیم کامیون را ببینیم زیرا این اکشن در یک بار در استرالیا اتفاق می‌افتد.

این ویدئو با حضور اسطوره های ورزشی استرالیایی، مملو از نکات ظریفی است که کامیون کیا با نام “تاسمان” به کار می رود. به عنوان مثال، این نام در یک مقاله روزنامه ظاهر می شود در حالی که تیری که به نقشه شلیک می شود به دریای تاسمان ختم می شود. این کلیپ با نمایش بخشی از نام بار – احتمالاً هتل تاسمان – به پایان می رسد. تا زمانی که این نام به طور رسمی اعلام نشود، این شرکت آن را به سادگی ute و “استرالیایی ترین کیا ساخته شده تا کنون” می نامد.

خودروی سودمند جدید کیا که با کد داخلی “TK” شناخته می شود، به جای استفاده از ساختار یکپارچه مانند هیوندای سانتا کروز، با داشتن پلت فرم بدنه روی فریم، یک کامیون واقعی خواهد بود. اعتقاد بر این است که حداکثر ظرفیت حمل بار حدود 1000 کیلوگرم (2204 پوند) و ظرفیت بکسل 3500 کیلوگرم (7716 پوند) به لطف موتور 2.2 لیتری توربودیزل است. بر اساس گزارش‌ها، این روغن‌سوز نیرو را از طریق گیربکس‌های دستی و اتوماتیک به چرخ‌ها هدایت می‌کند.

گزارش های استرالیا حاکی از آن است که تاسمان در هر دو پیکربندی 4×2 و 4×4 و همچنین در رنگ های تک کابین، دو کابین و شاسی کابین ارائه می شود. یک ویدیوی جاسوسی سوئیچ‌هایی را برای حالت‌های 2H، 4H، 4L نشان می‌دهد، به این معنی که دارای دو چرخ متحرک قابل انتخاب و چهار چرخ متحرک با برد پایین است. آن خودروی آزمایشی دارای چرخ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های Kumho Crugen 265/65 R17 بود. انتظار می رود سیستم تعلیق جلو مستقل، فنرهای برگ عقب، دیفرانسیل عقب قفل کننده و عمق 800 میلی متری (31.4 اینچ) وجود داشته باشد.

در مورد اینکه چرا شرکت تصمیم گرفت برای شروع کمپین تیزر روی استرالیا تمرکز کند، احتمالاً به این دلیل است که Tasman توسط یک تیم مهندسی به رهبری کیا استرالیا ساخته می شود. این خودروی جدید در برابر خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس و فورد رنجر که دو خودروی پرفروش سال گذشته در لند داون آندر بودند، رقابت خواهد کرد. تاسمن همچنین این مبارزه را به ایسوزو دی مکس، سومین مدل محبوب استرالیا در سال 2023 خواهد آورد.

به غیر از استرالیا، تاسمان در خاورمیانه و آفریقای جنوبی نیز فروخته خواهد شد. ما چیزی در مورد پرتاب احتمالی در ایالات متحده نشنیده ایم. شایان ذکر است کیا وعده داده است که تا سال 2027 دو کامیون برقی را روانه بازار کند، از جمله یک مدل اختصاصی که احتمالاً بر روی پلت فرم سفارشی EV می باشد.

یک پیکاپ “استراتژیک” متناسب با بازارهای نوظهور نیز تایید شده است و احتمالاً زیربنای خودرویی را که با موتورهای احتراقی کار می کند تطبیق می دهد. شاید کامیون استراتژیک تاسمان باشد؟ مورد دوم از سال 2020 در حال توسعه بوده است و در اواخر سال جاری و قبل از فروش در سال 2025 رونمایی خواهد شد. استرالیایی ها می توانند علاقه خود را از قبل در وب سایت منطقه ای شرکت اعلام کنند، بنابراین اولین نمایش باید در ماه های آینده انجام شود.

تاسمن تنها مدل قاب نردبانی کیا نخواهد بود زیرا این برند کره جنوبی همچنان موهاوه (معروف به Borrego) را می فروشد. همچنین این تنها پیکاپ آن نخواهد بود، با توجه به اینکه کامیون Bongo همچنان در دسترس است و نسخه الکتریکی آن کامل می شود.



منبع