تا کنون بزرگترین رمز و راز در مورد کوروت ZR1 مورد انتظار، نوع موتوری است که مهندسان شورلت قصد نصب آن را دارند. در اواخر اکتبر، یک فرد عقابی که به کاتالوگ قطعات GM دسترسی داشت، به طور تصادفی با یک LT7 که به عنوان آسیاب هشت سیلندر توربوشارژ با حجم 5.5 لیتر فهرست شده بود، برخورد کرد. خب، دیگر اینطور نیست زیرا پایگاه داده به روز شده است تا LT7 کاملاً متفاوت را نشان دهد، چیزی که جنرال موتورز در دهه 1980 داشت.
کشف شده توسط یکی از اعضای انجمن کوروت، LT7 اکنون به عنوان یک موتور 4.3 لیتری V6 دیزلی ظاهر می شود. تصادفاً یا شاید نه، یک نفت سوز با این جابجایی بین سال های مدل 1982 تا 1985 وجود داشت. این دیزل که برای خودروهای دیفرانسیل جلو طراحی شده بود، به Oldsmobile Cutlass Ciera 1983 این امکان را داد که با سرعت 28 مایل به ازای هر گالن در شهر و 41 مایل بر گالن در بزرگراه برای مجموع 33 مایل بر گالن برگردد. همچنین در بیوک سنچری، شورولت سلبریتی و پونتیاک 6000 در همان سال های مدل عرضه شد.
با این حال، ما فکر می کنیم 85 اسب بخار قدرت و 165 پوند فوت گشتاور برای کوروت ZR1 کافی نیست. اما چرا کوروت اکنون به جای V8 گازی، دارای یک V6 دیزلی است؟ خوب، نشان دادن اینکه جنرال موتورز حس شوخ طبعی دارد یک توضیح منطقی است. به هر حال گربه احتمالاً خارج از کیف است، پس چرا با جایگزین کردن هویت واقعی LT7 جدید، مقداری کنترل آسیب انجام ندهید و در طول مسیر از آن لذت ببرید؟
بسیاری استدلال می کنند که یک دیزل جایی در یک ابرخودروی موتور وسط ندارد، اگرچه آئودی التماس می کند که با مفهوم R8 V12 TDI تفاوت داشته باشد. یک دیزل در شاسی بلند کوروت که مدت ها شایعه شده بود منطقی تر خواهد بود، اما در عصر برقی شدن، یک خودروی سواری بالا Vette یک موتور گازسوز به کمک یک موتور الکتریکی برای ارائه گشتاور پایین مورد نیاز خواهد داشت.
به هر حال در پی رسوایی دیزلگیت گروه فولکس واگن، موتورهای دیزلی تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفتند. احتمال مشاهده شایعه شده زورا هیبریدی دو توربو بیشتر از کوروت دیزلی وجود دارد که مطمئناً بیشتر از E-Ray یا مدل کاملاً الکتریکی تأیید شده از قبل باعث ناراحتی علاقه مندان خواهد شد.