جنرال موتورز تبلیغات توییتر را فعلاً به دنبال تصاحب ماسک متوقف کرد



احتمالاً بزرگ‌ترین عنوان خودرویی اخیراً مستقیماً به اتومبیل‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه تصاحب شگفت‌انگیز توییتر توسط ایلان ماسک است. ماسک پس از تکمیل خرید در 27 اکتبر، اکنون “Chief Twit” است. مدیرعامل تسلا بلافاصله پس از خرید، مدیران ارشد توییتر از جمله مدیر عامل شرکت پاراگ آگراوال را اخراج کرد.

از آنجایی که توییتر یکی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که شرکت‌های خودروسازی در آن تبلیغ می‌کنند، واکنش رقبای تسلا پس از حرکت شرکتی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

جنرال موتورز اولین کسی بود که ماشه را کشید، CNBC گزارش ها.

بر اساس این گزارش، خودروساز دیترویت اعلام کرده است که به طور موقت تبلیغات پولی خود را در توییتر متوقف می کند. جنرال موتورز به CNBC گفت که در حال حاضر در حال ارزیابی مسیر توییتر تحت مدیریت جدید است. با این حال، تعامل این شرکت با مشتریان خود ادامه خواهد داشت.

مانند سایر نقاط جهان، جنرال موتورز در حال حاضر تلاش خود را برای تولید برق آغاز کرده است و تسلا به عنوان یک رقیب سرسخت در این بخش ایستاده است.

در همین حال، فورد، دیگر رقیب تسلا، به CNBC گفت که این شرکت حتی قبل از تصاحب ماسک در توییتر تبلیغ نمی کند. فیسکر، یکی دیگر از رقبای تسلا، در ماه آوریل از این پلتفرم خارج شد و گفت که نمی خواهد “آزادی بیان او به طور فعال توسط یک رقیب مدیریت یا کنترل شود.”

پس از تصاحب، ماسک بیانیه ای را خطاب به تبلیغ کننده توییتر منتشر کرد تا گمانه زنی های پشت این اقدام را روشن کند.

من این کار را نکردم زیرا آسان بود. من این کار را برای پول بیشتر انجام ندادم. من این کار را کردم تا سعی کنم به بشریتی که دوستش دارم کمک کنم. و من این کار را با فروتنی انجام می‌دهم و می‌دانم که شکست در پیگیری این هدف، علی‌رغم تلاش‌های ما، یک احتمال بسیار واقعی است.

ماسک اعلام کرده است که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی یک «شورای تعدیل محتوا با دیدگاه‌های بسیار متنوع» خواهد داشت. ماسک تأیید می‌کند که تا زمان نوشتن این مقاله هیچ تغییری در سیاست‌های تعدیل محتوای این پلتفرم ایجاد نکرده است.



منبع