جنرال موتورز فروش شورلت کلرادو 2024، GMC Canyon را به دلیل مشکلات نرم افزاری متوقف کرد


فروش شورولت کلرادو 2024 و GMC کانیون 2024 متوقف شده است. جنرال موتورز این هفته به دلیل مشکلات نرم افزاری نامشخص، توقف فروش این دو مدل را صادر کرد. این سفارش حدود 15000 پیکاپ را تحت تاثیر قرار می دهد که هیچ یک هنوز به دست مشتریان نرسیده است.

تاخیر نباید زیاد طول بکشد. برندی بیکر، معاون ارتباطات فناوری جهانی جنرال موتورز، به این موضوع گفت اخبار خودرو که این شرکت قبلاً شناسایی کرده و اجرای آن را آغاز کرده است. به گفته بیکر، ظاهراً وسایل نقلیه “مشکلات متناوب کیفیت نرم افزار را نشان می دهند”.

این دومین توقف فروش جنرال موتورز در سه ماه گذشته است. این شرکت سفارش مشابهی را برای Chevy Blazer EV درست قبل از کریسمس پس از گزارش هایی مبنی بر مشکلات نرم افزاری خودرو صادر کرد. این کراس اوور الکتریکی از صفحه نمایش لمسی و مشکلات شارژ رنج می برد.

سخنگوی جنرال موتورز کوین کلی گفت مطبوعات آزاد دیترویت این شرکت “ناامید” است و مجبور شد فروش را متوقف کند. این خودروساز فعالانه برای تقویت تیم نرم افزاری خود و بهبود کیفیت کار می کند و فرآیندهای توسعه و اعتبار سنجی جدید را پیاده سازی می کند تا اطمینان حاصل شود که فناوری برای مصرف کنندگان آماده است.

پس از اینکه سال گذشته جنرال موتورز اعلام کرد که اپل کارپلی و اندروید اتو را کنار گذاشته و به نفع سیستم تعبیه شده خود است، تمرکز بیشتری بر روی تلاش‌های نرم‌افزاری جنرال موتورز صورت گرفته است. این شرکت می خواهد حواس پرتی ناشی از این سیستم ها را کاهش دهد.

خودروسازان مشتاق به پیاده سازی نرم افزار و فناوری جدید در خودروهای خود بوده اند، اما مشکلاتی وجود داشته است. شرکت ها مجبور شده اند بیش از نیمی از عرضه خودروهای جدید خود را از سال 2020 به تعویق بیاندازند و مشکلات نرم افزاری یکی از دلایل تکراری آن است.



منبع