این اتفاق در سراسر صنعت رخ میدهد – خودروسازانی که ادعاهای جسورانهای داشتند و قول میدادند خط تولید خود را برقآمیز کنند، اکنون نقشههای راه را دوباره ارزیابی میکنند و انتظارات را اصلاح میکنند. خریداران تصمیم نمیگیرند خودروهای برقی را با نرخی که خودروسازان امیدوار بودند بخرند، و بسیاری را مجبور به تعدیل برنامههای خود کرد، از جمله جنسیس، که اکنون در استراتژی الکتریکیسازی خود برای عرضه هرچه بیشتر مدلهای هیبریدی جدید انحرافی دارد.
مایک سانگ، رئیس جهانی جنسیس، گفت تخت گاز که «مشتریان اکنون بیشتر از خودروهای برقی هیبریدی می خواهند»، بنابراین شرکت می خواهد «در اسرع وقت» هیبریدی ها را به بازار بیاورد. این خودروساز در سپتامبر 2021 اعلام کرد که هر وسیله نقلیه جدیدی از سال 2025 یک پیشرانه کاملاً الکتریکی خواهد داشت و سونگ در مصاحبه مجدداً تأکید کرد که “برق هنوز هم چشم انداز ماست.” این شرکت همچنان قصد دارد خودروهای کاملاً الکتریکی را ارائه دهد – خریداران فقط گزینه های بیشتری خواهند داشت.
سانگ درباره نوع پیشرانه های هیبریدی که خودروهای جنسیس استفاده خواهند کرد توضیحی نداد. اشتیاق او برای ارائه این گزینههای جدید میتواند به این معنا باشد که این برند گزینههای پیشرانه را از هیوندای قرض میگیرد تا سرعت ورود آنها را افزایش دهد. برادر شرکتی این برند لوکس گزینههای هیبریدی معمولی و پلاگین هیبریدی را برای چندین مدل ارائه میکند که جنسیس میتواند به خودروهای خود منتقل کند. با این حال، ما انتظار داریم قبل از تایید تولید، تغییراتی انجام شود.
حرکت برای ارائه هیبریدهای بیشتر یک حرکت هوشمندانه است. در اوایل سال جاری، ولوو شاهد جهش 45 درصدی فروش هیبریدی خود در مقابل کاهش فروش خودروهای برقی بود که در سه ماهه اول 65 درصد کاهش یافت. تویوتا، که یکی از خودروسازانی است که با احتیاط وارد خودروهای برقی میشود، با افزایش فروش 138 درصدی پریوس در سه ماه اول سال، به سمت خودروهای هیبریدی نیز حرکت کرد. جنسیس به زودی می تواند بر آن موج سوار شود.